راه اندازي30 کيوسک اطلاع رساني متحدالشکل در مازندران

محمدرضا شيد فر، معان گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مازندران در گفت و گو با ميراث آريا(chtn) با بيان مطلب فوق افزود: افراد مستقر در اين کيوسک‌ها آموزش داده شدند تا با خدمات گردشگري، آداب و الگوهاي رفتاري و ضوابط گردشگري آشنا شوند.

وي افزود: اين طرح به منظور ساماندهي آشفتگي و بي نظمي بنگاه هاي سيار در جاده‌ها پيگري شده است تا اين افراد که اغلب نوجوان هستند وضعيت مناسبي پيدا کنند؛همچنين بدين منظور ما در ايام نوروز 150 کاور با آرم سازمان به منظور ايجاد ظاهري آراسته براي اين افراد در نظر گرفتيم .

وي درادامه اظهار داشت: به واسطه اجراي اين طرح در ايام نوروز نزديک به 280 شغل بدون هيچ هزينه اي در استان مازندران ايجاد شده است.

شيد فريادآور شد: اين کيوسک ها از چند سال پيش با هدايت سازمان استان احداث شده بود ولي سليقه واحدي در آن وجود نداشت؛ به عنوان مثال کيوسک‌ها ي اطلاع رساني شهر نوشهر و رامسر با هم متفاوت بودند بدين منظور ما کيوسک هايي متحدالشکل بنا بر استاندارد هاي جهاني جايگزين کيوسک هاي قبلي مي‌کنيم.

وي خاطر نشان کرد:‌ يکي ديگر از ويژگي‌هاي استان مازندران عدم تمرکز مسافرين در يک نقطه است؛به طوري که مسافران در استان هاي ديگر همچون مشهد،اصفهان، تبريز و ... عموما در مرکز استان متمرکز مي شوند ولي گردشگران در استان مازندران در نقاط کوهستاني ،جنگلي، ساحلي وحوزه غرب استان مازندران پراکنده مي‌شوند.

معاون گردشگري، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران اضافه کرد: بنابراين بخش خصوصي استان مازندران با سرمايه گذاري در روستاها اقدام به ساخت هتل‌هاي مجهزي در اين روستاها کرده است./117

انتهای پیام/

کد خبر 138705133