وي افزود: ما گردشگري را روي ديگر سکه جلب سرمايه ميدانيم. اگر گردشگري جاذبههاي خود را عرضه کند اولا يکي از بهترين زمينههاي جلب سرمايه خارجي است و ثانيا گردشگري که به ايران سفر ميکند فرصتهاي بالقوه سرمايهگذاري در حوزههاي ديگر را هم ميبيند و علاقمند ميشود که در ايران سرمايهگذاري بيشتري کند.
رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران گفت: ما در مذاکرات اخير با اروپاييها با توجه به علاقه فراواني که براي سرمايهگذاري در ايران اعلام ميکردند، يکي از زمينههاي صحبتمان گردشگري بود.
نهاونديان افزود: قراري را هم گذاشتهايم که کار مشترکي را با يوروچمبر براي معرفي فرصتهاي سرمايهگذاري ايران داشته باشيم که قطعا يکي از اين زمينهها، فرصتهاي سرمايهگذاري گردشگري خواهد بود.
وي خاطرنشان کرد: همايشي را هم با همکاري اتاق بازرگاني اسلامي در ماههاي پيش رو برگزار خواهيم کرد که در آن اتاقهاي بازرگاني کشورهاي اسلامي براي همکاري در زمينه گردشگري اسلامي به ايران خواهند آمد./105
انتهای پیام/