صلواتي در ادامه با بيان اينکه اجرايي کردن طرح سفر کارت به رغم مشکلات زياد از سال 86 آغاز شد، گفت:در سال 86 يک ميليون و 800 هزار سفر کارت براي کارمندان صادر شد که اين ميزان در حال حاضر به حدود دو ميليون و 800 هزار سفر کارت رسيده است.
وي يکي از مشکلات موجود در ارتقاي استفاده از سفر کارت را نبود فرهنگ استفاده از سفر کارت عنوان کرد و يادآور شد: ما بايد در راستاي ترويج فرهنگ سفر کارت تلاش کنيم زيرا به رغم مجهز بودن بيشتر هتلها و مراکز اقامتي به اين سيستم استقبال مردم از آن ضعيف است.
صلواتي با بيان اينکه به رغم فراهم آوردن امکانات متعدد براي دارندگان سفر کارت در هتلهاي تهران کماکان در تعدادي از هتلها استفاده از سفر کارت در حد صفر است، افزود: تمامي اين مشکلات به دليل توجيه نبودن افراد نسبت به استفاده از سفر کارت و عدم گسترش فرهنگ استفاده از سفر کارت است.
نماينده بانک سپه در حوزه سفر کارت با بيان اينکه بخش رزرواسيون اينترنتي در حوزه سفر کارت راهاندازي شده است، گفت: دارندگان سفر کارت ميتوانند از طريق رزرواسيون اينترنتي نسبت به رزرو مراکز اقامتي از طريق سفر کارت در سراسر استانهاي کشور اقدام کنند.
وي با بيان اينکه لازم است فرهنگ استفاده از خدمات دولت الکترونيک و سفر کارت در بين مردم گسترش پيدا کند، افزود: هدف ما در آغاز سرمايه گذاري در راستاي گسترش اين طرح بود اما بعد از اين لازم است کيفيت کار را بالا ببريم.
صلواتي با بيان اينکه در تهران تنها 103 اقامتگاه مجهز به ارائه خدمات سفر کارت هستند، اظهار داشت: اين تعداد در شهرهايي چون اصفهان و مشهد بيش از تهران است و اين امر عدم ترويج فرهنگ سفر کارت را در تهران نشان ميدهد.
وي در خاتمه يادآور شد: در راستاي ارتقاء فرهنگ استفاده از سفر کارت و ارائه آن در تهران نيازمند تعامل با ساير ارگانها هستيم ./115
انتهای پیام/