وي اظهار داشت : با پيگيري سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري قرار است ، اين سازمان با بکارگيري مشاور مسير و تونل حفر قطار شهري را بررسي کرده و اگر از سوي مشاوران اعلام شود مسير انجام شده به آثار تاريخي لطمه وارد مي شود مسير جايگزين پيش بيني شود.
وي تصريح کرد: تونل مترو از عمق 14 الي 20 متري زير زمين حرکت مي کند وبا توجه به اينکه مدرسه چهار باغ يکي از بناهاي مهم اصفهان است هرگونه دخل و تصرف در حريم اين اثر بايد با تاييد سازمان ميراث فرهنگي صورت گيرد.
وي تاکيد : با توجه به اينکه مسير قطار شهري در بافت تاريخي شهر اصفهان است بايد ايستگاههاي قطار شهري نيز با تاييد سازمان ميراث فرهنگي صورت گيرد ولي متاسفانه جانمايي و مکان يابي ايستگاههاي قطار شهري در هيچ مرجعي به جزء قطار شهري صورت نمي گيرد.
قرباني عضو شواري اسلامي شهر اصفهان با اشاره به اينکه شهر اصفهان يک موزه است افزود: ميراث فرهنگي ما پيامهاي زيادي در خود دارد ، از ميدان امام تا سي و سه پل و ساير بناهاي تاريخي هويت و تمدن ما را نشان مي دهند.
وي تصريح کرد: ميراث فرهنگي ، بايد علاوه بر حساسيت نشان دادن به بناهاي شاخصي از جمله چهار باغ عباسي و مدرسه چهار باغ به ساير بناهاي تاريخي از جمله خانه هاي تاريخي نيز توجه کند.
\"فتح الله معين\" ديگر عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان نيزدر اين جلسه گفت: ميراث فرهنگي مي تواند هر نوع بنايي که در محدوده و حريم تاريخي ساخته مي شود را با اعمال قانوني متوقف کند که متاسفانه از اين اعمال قانوني استفاده نمي کند.
وي تصريح کرد: با توجه به اينکه مسير اول مترو رو به انتها است بايد نسبت به مسير دوم مترو از اکنون اعمال نظر کند تا اگر قرار است تغييري داده شود ، تا هزينه اي صورت نگرفته نظر خود را ابراز کند و تغييرات لازم صورت گيرد.
\"عباس حاج رسوليها\" رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز گفت:تعامل ميراث فرهنگي و شهرداري براي کاهش گرههاي ترافيکي است.
وي تصريح کرد: اگر مي خواهيم کار فرهنگي در راستاي جذب توريسم انجام دهيم بايد تعامل داشته باشيم .
وي تصريح کرد: مسير دوم خط مترو نيزمصوبه دارد و مورد تاييد شوراي عالي ترافيک است وکار مطالعاتي آن نيز به اتمام رسيده است./106
انتهای پیام/