به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت ، رسول عباسي با بيان اينکه اگر مديران شهر تهران توان اداره امور را ندارند، دولت حاضر است ظرف چند ماه به حمل و نقل عمومي سامان دهد، اظهار داشت: واقعاً اگر نمي توانند به صورت صحيح اداره کنند، دولت حاضر است کار را ظرف مدت 3 تا 4 ماه ساماندهي کند و تحويل آقايان دهد، چون مشکل شهر تهران ضعف مديريتي است.

شهرداري در بسياري از مسئوليت‌هاي تخصصي از افراد ديپلمه استفاده کرده است
اين متخصص حمل و نقل شهري با اشاره به عدم نخبه گرايي و تخصص گرايي در حوزه شهري تهران خاطرنشان کرد: شهرداري در بسياري از سازمان‌هايي که به حمل و نقل شهري مرتبط است، از افراد ديپلمه استفاده کرده و با اين وضع نبايد توقع داشت که بهبود چنداني در کارها به وجود آيد.

مديريت شهر تهران غيرتخصصي وسياسي‌کار است عباسي با غيرتخصصي خواندن مديريت شهر تهران، اين مديران را سياسي کار معرفي کرد و گفت: اين ها حتي توان اين را نداشته اند که حمل و نقل تهران را به صورت صحيح شبکه بندي کنند و دليل همه اينها نيز مديريت ضعيف و غيرتخصصي است.

وي با انتقاد شديد از نحوه مديريت حمل و نقل عمومي در تهران اظهار داشت: امروز شاهد آن هستيم که حتي تاکسي‌ها و خودروهاي وَن، تک سرنشين شده اند و اين هم معضلي است که به مشکلات قبلي اضافه شده است.

شهرداري تهران اتوبوس 17 ميليوني دولت را نمي‌خرد ولي اتوبوس 240 ميليوني چيني خريداري مي‌کند .

مدير کل حمل و نقل و ترافيک سازمان شهرداري ها با بيان اينکه اتوبوس هاي 100 ميليوني را تنها با 17 ميليون در اختيار شهرداري مي‌گذاريم، تصريح کرد: شهرداري به‌خاطر سياسي کاري، اين اتوبوس هاي 17 ميليوني را از دولت تحويل نمي گيرد و به‌جاي آن، اتوبوسهاي چيني با قيمت 240 ميليون را خريداري مي‌کنند.

وي ادامه داد: حدود 2600 دستگاه اتوبوس به شهرداري تحويل داديم ولي يا آنها را به‌کار نمي گيرند و يا براي تحويل نهايي اقدام نمي‌کنند اما در مقابل دائماً از احتياج به اتوبوس حرف مي زنند و تقصير را گردن دولت مي اندازند.

شهرداري براي احداث BRT، هفتاد ميليارد تومان هزينه کرده است وي با انتقاد از عدم نظارت مجلس بر هزينه‌هاي شهرداري اضافه کرد: شهرداري براي احداث يک خط BRT، حدود 70 ميليارد تومان هزينه مي کند، اما حتي يک نماينده مجلس اعتراض نمي کند که اين پول را کجا خرج کرده ايد، حتي در شوراي شهر نيز کسي دم بر نمي آورد.

عباسي اضافه کرد: با وجود مشکلات بسياري که در حوزه شهر تهران وجود دارد و با وجود اينکه مسايل مهمتري از احداث BRT که تنها مشکلات را افزايش داده، در شهر تهران موجود است، بايد پرسيد که چرا چنين مبلغ هنگفتي، صرف چنين پروژه اي شده است؟

منوريل به‌خاطر سياسي‌کاري‌ها احداث نمي‌شود عباسي در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به عدم احداث منوريل در شهر تهران به دليل برخي سياسي کاري‌ها گفت: اين مسيرهايي که امروز در آن BRT زده‌اند، بهترين مسيرها براي احداث منوريل بود چراکه از بسته شدن تقاطع ها جلوگيري مي کرد و از طرف ديگر، به دليل نبود چراغ قرمز در مسير منوريل، جابجايي مسافران با سرعت بيشتري انجام مي گرفت.

وي ادامه داد: متأسفانه آنجا که به نفعشان است، از فعاليت‌هاي کشورهاي اروپايي نمونه مي‌آورند اما آنجايي که به ضررشان است، مي گويند اين کارها پرهزينه است. البته ما مخالف BRT نيستيم ولي در هيچ جاي دنيا چنين BRT را مشاهده نمي کنيد./ 100

انتهای پیام/

کد خبر 138711274