به گزارش ميراث آريا اهداف اين همايش شامل ايجاد انگيزه در محيط دانش‌آموزي، مطالبه و تفهيم چشم‌انداز 20 ساله نظام، ايجاد فضاي اميد بخش در محيط دانش‌آموزي کشور نسبت به آينده ايران اسلامي، فرهنگ‌سازي در فضاي افکار عمومي با محوريت سند چشم‌انداز توسط جنبش دانش‌آموزي، تبيين و برجسته‌سازي موفقيت‌هاي اخير کشور در عرصه‌هاي سياسي، علمي و فرهنگي است. توليد محتوا براي دانش‌آموزان با ادبيات متناسب با موضوع چشم‌انداز 20 ساله و افق‌هاي ترسيم شده درآن، دغدغه‌مند سازي دانش‌آموزان براي انديشيدن به فرداي روشن خود، ايجاد فضاي نقد و مطالبه سازنده، جريان سازي و موج‌آفريني با محوريت آينده و چشم انداز 20 ساله، زمينه سازي براي آگاهي دانش‌آموزان از موفقيت‌هاي کشور از جمله رويکردهاي نخستين همايش بين‌المللي دانش‌آموزي ترويج و فرهنگ‌سازي سند چشم انداز 20 ساله نظام است.

دانش آموزان در تحقق سند چشم انداز گام بردارند

قائم مقام نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان گفت: در تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله نظام کشور بايد نگاهمان به آ‌ينده فرصت‌محور بوده و چالش‌محور نباشد. حجةالاسلام والمسلمين حميد آقايي در اين همايش گفت: براي تحقق سند چشم‌انداز بيست ساله نظام دو کار مي‌توانيم انجام دهيم که شامل رسمي‌سازي و فرهنگ‌سازي است. وي ادامه داد: رسمي سازي به اين معني است که دستوراتي ابلاغ شود و تحکمي براي اجرا وجود داشته باشد و فرهنگ سازي به معني دغدغه‌مندي است. آقايي با بيان اينکه آينده يافتني نيست بلکه ساختني است اظهار داشت: آينده را تلاش ما مي‌سازد. وي خطاب به دانش آموزان گفت: شما مي‌توانيد در تحقق کامل چشم‌انداز با برداشتن گام‌هاي بلندتري پيش رويد. قائم مقام نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان افزود: آينده چيزي جز امروز نيست و بايد از گذشته ره توشه گرفت و بدانيم کشور ما بي‌بوته و بي‌ريشه نيست بلکه ما داراي هويت هستيم. کشور ما متمدن و مسلمان است.

وي با بيان اينکه بايد هويت دانش آموز مسلمان را در 20 سال آينده ترسيم کنيم گفت: هويت معنوي ميراث، نگاه تاريخي، يک نگاه روانشناختي و يک نگاه هويت ديني است و بايد پيشرفتها و فناوريها را با هويت اسلامي و انقلابي بخوانيم. آقايي گفت: اگر بخواهيم هويت تحقق پيدا کند بايد به سبک زندگي دانش آموز مسلمان که بخشي از هويت است، توجه کنيم. وي با بيان اينکه نبايد سبک زندگي نوجوان و جوانان «سيب زميني» باشد گفت: نبايد زندگي «سيب زميني» داشته باشيم. چرا که در اين سبک هيچ تلاش و خلاقيتي وجود ندارد. در حالي که اسلام مي‌گويد بايد زنبور عسل زندگي کرد و دروني شيرين داشت.

جنبش دانش آموزي منحصر به فرد است

همچنين دبيرکل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان با حضور در اين همايش گفت: دانش آموزان کشور براي ترويج و فرهنگ سازي سند چشم‌انداز بيست ساله نظام گام ملي برداشتند. محمدتقي فخريان افزود: جنبش دانش‌آموزي در سخت‌ترين شرايط فرهنگي کشور، پرچم جهان بدون آمريکا را بلند کرد که در آن زمان، منحصر به فرد بود. وي به موضوع انتخابات وردي کلاس اولي‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: جنبش دانش آموزي براي حضور حداکثري کلاس اولي‌ها و انتخابات اصلح اقدامات بسيار زيادي انجام داد.

فخريان به برگزاري همايش جهان بدون صهيونيست توسط جنبش دانش آموزي اشاره کرد و افزود: اين همايش توانست توفيقات بسيار زيادي داشته باشد و در اين عرصه وظيفه خودش را به خوبي انجام داد.

وي به موضوع سند چشم انداز بيست ساله نظام اشاره کرد و ادامه داد: نخستين حرکت در اين راستا تشکيل ستادي براي فرهنگ سازي و ترويج چشم انداز بيست ساله نظام بود که در اين راستا بيش از 300 هم انديشي برگزار شد. دبير کل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان گفت:‌ جلساتي را با کميسيون‌هاي مجمع تشخيص مصلحت داشتيم و جمع بندي نظرات هم‌انديشي‌هاي سيصدگانه در نظرات دانش آموزان در اختيار کميسيون‌هاي تشخيص مصلحت قرار گرفت. وي افزود: اين همايش‌هاي سيصدگانه در نهايت منجر به 3 همايش بزرگ با عنوان «سبک زندگي ديني و اسلامي در استان آذربايجان شرقي»، «همايش شاگرد اول خاورميانه در استان اصفهان» و «همايش تاريخچه ملي با نگاه هويت بخشي به نسل جوان در استان فارس» شد./100

انتهای پیام/

کد خبر 1387112936