سردار رويانيان افزود : ميزان پرداخت يارانههاي دولت در بخش حمل و نقل 47 درصد است، اين در حاليست که تنها 27 درصد مردم جزو استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومي هستند.
به گفته رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور، آمارها نشان ميدهد سالانه 25 هزار ميليارد تومان صرف هزينههاي مصرف سوخت و 7 هزار ميليارد تومان نيز صرف هزينههاي مستقيم تصادفات در حوزه حمل و نقل ميشود که ميتوان با اجراي طرحهاي ويژه اين ارقام را ظرف سه سال تا يک سوم کاهش داد.
وي يکي ديگر از مسائل مرتبط با بحث حمل و نقل و مصرف سوخت را آلودگي هوا و آسيبهاي بهداشتي و رواني آن دانست و گفت: آمارها نشان ميدهد بيماريهاي قلبي و ريوي و تصادفات دو عامل بزرگ مرگ و مير در ايران هستند.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور با اشاره به اينکه سيستمهاي حمل و نقل عمومي به دليل نبود فرهنگ صحيح استفاده و بنيه حمل و نقل در کشور واقعا ضعيف هستند، تصريح کرد: در عين حال دولت نهم اقدامات موثري را در اين راستا آغاز کرده است.
وي در اين راستا به ايجاد سامانه هوشمند عرضه بنزين و گازوئيل در کشور اشاره کرد و گفت: با راهاندازي سامانه هوشمند عرضه بنزين حدود 25 درصد در مصرف اين فراورده نفتي صرفهجويي شده است که اين رقم بايد در سال جاري افزايش يابد. در عين حال با اجباري شدن استفاده از کارت هوشمند گازوئيل از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري پيشبيني ميشود ميزان مصرف گازوئيل در کشور حداقل 10 ميليون ليتر در روز کاهش يابد.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور به خروج خودروهاي فرسوده اشاره کرد و گفت: طي سه سال گذشته 500 هزار خودروي فرسوده از رده خارج شده است که بر اساس برنامه ريزيهاي انجام شده و واگذاري مسئوليت خروج خودروهاي فرسوده به خودروسازان از امسال، سالانه 600 هزار خودروي فرسوده از رده خارج ميشود. /100
انتهای پیام/