به گزارش ميراث آريا (chtn) علي نيکزاد معاون عمراني وزير کشور گفت : طرح جامع حمل و نقل و ترافيک شهر تهران تصويب شده و حالا شهرداري تهران مي‌تواند، با اولويت دادن به هر بخشي که تمايل دارد، آن را انجام دهد و کسي هم جلوي آن‌ها را نمي‌گيرد.

وي در گفتگو با يک خبرگزاري رسمي افزود: وزارت کشور اعتبار قطار شهري را همواره بيش از آنچه مصوب و تخصيص متوسط کشوري بوده، به قطار شهري تهران داده است و باز هم همين روند را ادامه مي‌دهد،‌ اما بهتر است کمک‌هاي دولت ناديده گرفته نشود و کمک به مترو به صورت يک طرفه اعلام نشود.

وي تاکيد کرد که رييس جمهوري نظر مثبتي در مورد کمک به مترو تهران دارد که پرداخت 20 ميليارد تومان اعتبار براي ترخيص واگن‌هاي مترو در پايان سال گذشته در همين راستا بوده است.

معاون عمراني وزير کشور در پاسخ به اين سوال که به گفته مديران شهري پرداخت اين اعتبار جزو وظايف دولت بوه که با تاخير نيز پرداخت شده است، پاسخ داد: ما بالاخره متوجه نشديم، وقتي پول را مي‌دهيم مي‌گويند بايد پول مي‌داديد، وقتي هم نمي‌دهيم يا تاخير دارد، مي‌گويند چرا نمي‌دهيد!؟

وي تصريح کرد که طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران با رعايت مسايل فني و با اصرار دوستان در شهرداري تهران تصويب شد.

نيکزاد افزود: طرح را بر اساس اسناد بالادستي يعني مصوبه شوراي شهر تهران و طرح جامع شهرسازي و معماري شهر تهران و نيز با امضاي مسوولان فعلي قطار شهري تهران تصويب کرديم.

نيکزاد ادامه داد: اين مسوولان هنوز هم سر جاي خود هستند و امضاهاي آن‌ها پاي صورت جلسه‌ها موجود است، اما اگر مديري امضاي خود را قبول ندارد، ديگر بايد از خود او علت را بپرسيد.

وي گفت: آن‌هايي که مي‌گويند براي اجراي 90 درصد طرح جامع حمل و نقل و ترافيک از قبل مشکلي نداشته‌اند، توضيح دهند که اين همه اصرار براي تصويب آن براي چه بوده است؟ و يا چرا حل مشکل ترافيک تهران را منوط به تصويب اين طرح کرده بودند.

معاون عمراني وزير کشور يادآور شد: دولت براي اجراي طرح جامع حمل و نقل و ترافيک به اندازه کافي وقت و اعتبار دارد و اعتبارات لازم را براي مترو، اتوبوس، توسعه بزرگراه و ساير برنامه‌ها اختصاص مي‌دهد. /100

انتهای پیام/

کد خبر 1388012824