وي توضيح داد: شکل ظاهري موتورسيکلت هايي که در حال حاضر در شرکت هاي توليدي، توليد و روانه بازار مصرف مي شود، طراحي دوچرخه اي دارد که پاهاي راکب در طرفين موتورسيکلت قرار دارد و در زمان بروز حادثه بيشترين خسارت به راکب وارد مي شود.
رييس مرکز فرماندهي و کنترل راهنمايي و رانندگي کشور گفت: تغيير در طراحي موتورسيکلت ها بايد به گونه باشد که پاهاي راکب موتورسيکلت در داخل وسيله نقليه قرار گيرد و اصطلاحا موتورسيکلت ها به صورت \"اسکوتر\" طراحي شود.
سرهنگ بهرستي گفت: اين نوع موتورسيکلت ها هم اکنون در آسياي جنوب شرقي و بسياري از کشورهاي ديگر وجود دارد و موتورسيکلت از ايمني بالا، سرعت کمتر و قدرت مانور کمتري برخوردار است.
وي با اشاره به تردد موتورسيکلت هاي بي کيفيت در کشور گفت: با توسعه استفاده از موتورسيکلت هاي با طراحي \"اسکوتر\" قدرت مانور موتورسيکلت کاهش مي يابد و امکان انجام حرکتهاي خطرساز وجود ندارد و همچنين از وقوع بسياري از جرايم مانند سرقت و کيف قاپي جلوگيري مي شود.
انتهای پیام/