سايه‌هاي جاذبه‌هاي گردشگري ايران بر آفتاب تابان

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، جاتاي ژاپن يکي از مهمترين و تخصصي‌ترين نمايشگاه‌هاي جنوب شرق آسيا به شمار رفته و سالانه با همکاري انجمن آژانس‌هاي مسافرتي ژاپن در فضايي به مساحت 80 هزار و 660متر مربع در سالن نمايشگاه‌هاي بين‌المللي Tokyo Big Sight در شهر توکيو برگزار مي‌شود.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه ها با تاکيد بر حضور هدفمند ايران در اين نمايشگاه و ارائه برنامه مدون نمايشگاهي و تبليغاتي براي توسعه مناسبات گردشگري ميان شرکت کنندگان ايراني با همتايان جهاني خود در جاتا گفت: ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها سرفصل جديدي از حضور حرفه‌اي ايران در نمايشگاه‌هاي جهاني را به عنوان کشوري مدعي در عرصه صنعت گردشگري آغار کرده و اميدواريم که با مذاکرات صورت گرفته ميان بخش خصوصي گردشگري کشورمان با حاضران در جاتا 2009 شاهد افزايش تعاملات دوجانبه ميان ايران و ژاپن در عرصه گردشگري باشيم.

محمد حسين برزين گفت: نمايشگاه جهاني گردشگري جاتا 2008 ژاپن از جمله معتبرترين نمايشگاه‌هاي موسسات مرتبط با صنعت گردشگري در سطح جهان محسوب ‌شده و به دليل شمار زياد شرکت کنندگان و بازديدکنندگان تخصصي و عمومي محلي مناسب براي مذاکره و رايزني ميان آژانس‌ها، نهادها و شرکت‌هاي مرتبط با صنعت گردشگري و جهانگردي در سطح داخلي و جهاني به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به برنامه‌هاي صنايع توريسم ژاپن به عنوان بازاري بسيار قوي در جهان و خروج سالانه 18 ميليون گردشگر ژاپني به سوي مرزهاي جهاني اظهار اميدواري کرد تا با اتخاذ تمهيدات مناسب در حوزه بازاريابي و تبليغات، سهم ايران از گردشگران ژاپني و مسافران کشورهاي جنوب شرق آسيا که اشتراکات فرهنگي و تمدني زيادي با ما دارند، افزايش يابد.

برزين با بيان اينکه نمايشگاه جاتا از دو واقعه «کنفرانس يا همايش گردشگري» و « نمايشگاه جاتا» تشکيل شده افزود: گسترش صنعت توريسم و مسافرت و ارتقاء کيفيت خدمات ارائه شده به مصرف‌ کنندگان ژاپني هدف بزرگي از مجموع اهداف نمايشگاهي جاتا را در بر مي گيرد.

وي ادامه داد: همچنين با وجود آمار تصاعدي بازديد کنندگان عمومي، تخصصي و رسانه اي نمايشگاه جاتا 2008 که بيش از يکصدهزار نفر را در بر گرفته است، بدون شک حضور ايران در اين نمايشگاه رويداد بزرگي براي تحقق اهداف تبليغاتي و تثبيت جايگاه کشورمان به عنوان مقصدي امن و قابل اعتنا در ميان مقاصد گردشگري جهان و گسترش سبد تبليغاتي و نمايشگاهي اين صنعت فرابخشي محسوب خواهد شد.

به گفته رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه ها هرساله و همزمان با برگزاري نمايشگاه جهانگردي JATA براي افزايش سطح اطلاعات و دامنه تخصصي صنايع مرتبط با گردشگري، کنفرانس‌ها و سمپوزيوم هايي برگزار مي‌شود که علاقمندان زيادي نيز به اين ويژه برنامه‌ها جذب مي‌شوند.

وي ياد آور شد: در سال جاري نيز برگزارکنندگان جاتا برنامه هايي چون سمينار بازار تورهاي خروجي ژاپن و چگونگي راهيابي به اين بازار، سمپوزيوم چگونه بهترين مقصد گردشگري را ايجاد کنيم؟ سمپوزيوم مديريت بحران در گردشگري و سمپوزيوم هايي چون دغدغه ها و اولويت‌هاي خطوط هوايي، کشف دوباره جادوي سفرهاي دريايي و کاهش علاقه سفرهاي برون مرزي در ژاپني را برنامه ريزي کرده اند که شرکت کنندگان ايراني نيز در اي برنامه هاحضور خواهند داشت./106

انتهای پیام/

کد خبر 138806246