وي افزود: فراواني پيام در بخش قابل رسيدگي است که در مورد چند يگان صحبت ميشود از جمله کلانتريها، راهنمايي و رانندگي، پليس راه، پليس 110، پليس آگاهي، پليس مبارزه با مواد مخدر و پليس امنيت و اطلاعات عمومي.
وي همچنين تاکيد کرد: عموما بيشترين شکايات از حوزههايي است که بيشترين تقديرات هم از آنها ميشود زيرا که اين حوزهها در برخوردهاي مستقيم با مردم هستند که تقديرات 5/2 برابر شکايت است. يعني ما 27 درصد تقدير داريم.
ساويز گفت: انتقادات مردم عموما کليگويي است مثلا ميگويند ترافيک زياد است اما شکايات عموما در بخشهاي رفتاري پليس است که در حال حاضر پليس براي جلوگيري از اين قبيل رفتارها و حتي تعالي رفتار، ماموران در حال آموزشدهي در طرح استانداردسازي رفتار پليس است که اين طرح آزمايشي در آذربايجانشرقي و اصفهان در حال اجرا است که در صورت موفقيت در باقي ايران هم اجرا ميشود اما بايد در نظر داشت که همه برخوردها بيدليل نيست.
وي تقدير و تنبيههايي که توسط نيرويانتظامي براي ماموران در نظر گرفته ميشود در اثر تماس با 197 به وجود آمده که در نيمه اول امسال 10 هزار و 14 نفر تشويق، سه هزار و 10 نفر تنبيه انضباطي و پرونده 814 نفر جهت رسيدگي قضايي به سازمان قضايي نيروي انتظامي ارجاع داده شده است.
وي در مورد فراواني تماسها در حوادث پس از انتخابات گفت: بيشترين تماسها از طرف افراد خسارتديده بوده است که آنهايي که از طرف پليس به اثبات رسيده به زيانديدگان پرداخت شده است.
وي رنج اين خسارات را بين 50 هزار تومان تا 800 هزارتومان دانست و گفت: نزديک به 300 مورد خسارت پرداخت شده است.
رئيس مرکز همگاني ناجا در پايان انعکاس کليه پيامها را از افتخارات 197 خواند و گفت: ما روي فراواني پيامها کار ميکنيم و آنها را به مسئولين حوزه مربوطه اطلاع ميدهيم و پاسخ مسئولين را به مردم ميگوئيم./100
انتهای پیام/