رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور در اين زمينه از مسئولان شهرداري و مترو خواست به جاي رسانه اي کردن مساله مترو و بزرگنمايي مشکلات آن، به بهبود خدمات رساني در اين عرصه بينديشند.
رويانيان با تاکيد بر اينکه دولت در اين زمينه پيشقدم است گفت: مشکلات شهر تهران نبايد به چالش ملي تبديل شود.
وي با تاکيد بر اينکه حمايت دولت از مترو در 4 سال گذشته بيش از همه سالهاي گذشته بوده است، افزود: دولت در بخش يارانه نيز در مقايسه با گذشته توجه بسيار بيشتري به مترو داشته است.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: در سال 85 قرارداد 455 واگن براي خطوط يک و 2 مترو و 160 واگن براي خط 5 مترو بسته و 38 لوکوموتيو نيز خريداري شده است.
واگنسازي پارس نيز در توليد واگن مترو فعال شده و وزارت دفاع هم به صورت جهادي وارد اين عرصه شده است.
رويانيان افزود: وزير کشور به طور جدي پيگير است تا توليد داخل جوابگوي نيازها باشد اما فعلا محتاج خريد خارجي هستيم.
وي با اشاره به اينکه بخش اول واگنهاي خريداري شده از خارج براي متروي تهران نوروز امسال به بهره برداري رسيد، از ورود بخش دوم واگنها به کشور در آينده نزديک خبر داد.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور يادآور شد: در حالي که 16 درصد جمعيت کشور در تهران بسر ميبرند اما دولت بيش از 30 درصد بودجه حمل و نقل را به تهران اختصاص ميدهد، در صورتي که مردم ديگر نقاط کشور حق دارند دولت به آنان نيز توجه کند.
رويانيان با بيان اينکه حمل و نقل تک محوري نيست و مجموعهاي از ناوگانهاي مختلف اعم از تاکسي، ميني بوس، ون، اتوبوس و مترو را شامل ميشود، بر لزوم هماهنگي خدمات در همه زمينهها تاکيد کرد و اظهارداشت: وقتي کارکرد ساير وسايل نقليه کاهش مييابد فشار مردم براي استفاده از مترو بيشتر مي شود اما ساخت مترو طولاني است و خريد واگن آن نيز در يک فرآيند طولاني انجام ميشود.
100
انتهای پیام/