سيد رضا موسوي افزود:نخستين فعاليت انجام شده ما در بدو ورود به معاونت گردشگري ايجاد هسته کارشناسي با حضور اساتيد ، کارشناسان و معاونان گردشگري پرترددترين استانهاي کشور و نمايندهاي از معاونت سرمايهگذاري جهت بررسي مشکلات و پيش بيني برنامهها در اين حوزه است .
اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي تصريح کرد:اگر بخواهيم به سند چشم انداز و 20 ميليون گردشگر برسيم نيازمند قانون خاص گردشگري هستيم.
موسوي ادامه داد: تصميم بر اين است که شوراي مرکزي از اين شوراي هماهنگي خارج و به شوراي برنامهريزي سازمان براي پيگيري نتايج جلسات بپردازند .
وي افزود: عدم آشنايي با حوزه گردشگري باعث ميشود که نهادي مانند شهرداري جهت تابلوهاي هتلها عوارض دريافت کند که اين خود از نبود رسانه گردشگري از جمله شبکه خاص گردشگري است .
موسوي تصريح کرد: متاسفانه به دليل اينکه رسانهاي نداريم که وارد اين صنعت شود بخشي از آموزش را رسانههاي مکتوب انجام ميدهند که مخاطب آن محدود است .
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي اضافه کرد: پس ما نيازمند رسانهاي هستيم که به طور خاص موضوع گردشگري را به تمام اقشار آموزش و معرفي کند .
موسوي با بيان اينکه از ديگر برنامههاي در حال پيگيري ايجاد صندوق حمايت است ، افزود: با اين صندوق مي توانيم در مواقع ضروري جهت مقابله با مشکلات به وجود آمده با ارايه فرمها در ساماندهي آنها اقدام کنيم که تحقق اين امر نيازمند زمان ، پيگيري و تلاش است .
وي در خصوص نرخ هتلها هم متذکر شد: مبدا نرخگذاري بايد مهرماه قرار گيرد تا با ابلاغ به هتلها و در معرض ديد عموم قرار گرفتن بتوان نرخ سال جديد را اجرايي کرد .
موسوي افزود: در حال حاضر قوانين گردشگري را پيگيري و به دولت و مجلس ارايه خواهيم کرد و اميدواريم بتوانيم فضايي را با همکاري روساي اتحاديهها و معاونان گردشگري استانها ايجاد کنيم که ظرف يک سال آينده نتايج مطلوبي را داشته باشيم .
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاکيد کرد: تنها بخشي که ميتوان گفت حامي صنعت گردشگري است مطبوعات است که جاي تقدير و تشکر دارد .
/104
انتهای پیام/