اين سخنان در حالي مطرح مي شود که اين روز ها با اقدامات شهرداري به خصوص ممنوعيت تردد در محدوده خيابان ناصر خسرو تا چهار را ه سيروس باعث ايجاد ترافيک شديد در اين محدوده شده است واز سوي ديگر باعث منتقل شدن اين بار به خيابان هاي مجاور شده است.
در همين حال شهرداري بي توجه به اين موضوع قصد دارد در مکان هاي ديگري اقدام با تاسيس وراه اندازي پارکينگ کند.
اسلامي با بيان اين که پارکينگ کاوه در خيابان آزادي و پارکينک طالقاني در خيابان طالقاني در چند روز آينده به بهره برداري مي رسد افزود: پارکينگ مکانيزه ايرانشهر شمالي نيز در حال ساخت است و خودروها از طريق آسانسور به محل موردنظر هدايت مي شوند.
اين مقام مسئول در شهرداري تهران با اشاره به ضرورت ساخت پارکينگ در شهر تهران گفت: اگر پارکينگ در مکان مورد نياز ساخته نشود، نه تنها مشکل پارکينگ را برطرف نخواهد کرد، بلکه موجب افزايش سفر و ترافيک در آن منطقه خواهد شد و ظرفيت اين پارکينگ 190 دستگاه خودرو است که تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد.
مديرکل اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران افزود: هم اکنون شهرداري 11 ارکينگ طبقاتي و همسطح در شهر تهران دارد که گنجايش اين پارکينگ ها بيش از 15 هزار دستگاه خودرو و موتورسيکلت است.
اسلامي افزود: بخش خصوصي نيز در تهران 260 پارکينگ همسطح و طبقاتي دارد که گنجايش اين پارکينگها، حدود 100هزار دستگاه خودرو است.
اسلامي علت سرمايه گذاري نکردن بخش خصوصي در اين عرصه را بهاي کم نرخ ورودي پارکينگها و استقبال نکردن مردم از آن دانست و افزود: نرخ ورود به پارکينگها در ساعت اول 250 تومان و به ازاي هر ساعت توقف بيشتر 75 تومان است که اين بها براي بخش خصوصي به صرفه نيست زيرا در صورت صدمه خودرو بايد چندين برابر به مالکان خسارت پرداخت کنند.
مديرکل اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري با بيان اين که لايحه اي به شوراي شهر تهران فرستاده شده است که قيمت کمي افزايش يابد افزود: براي سرمايه گذاري در اين بخش تسهيلاتي را براي سرمايه گذاران در نظر گرفته ايم./100
انتهای پیام/