مديرعامل شرکت بهرهبرداري مترو تهران با بيان اين که روزانه يکهزار و 200 حرکت قطار در کليه ايستگاههاي مترو صورت ميگيرد، يادآور شد: 95 درصد قطارها به موقع حرکت کرده و به موقع نيز به مقصد ميرسند و تنها پنج درصد از اين قطارها بيش از حد مورد انتظار داشتهاند و عمده توقفهايي که مردم را ناراضي ميکند مربوط به همين پنج درصد تاخيرهاست.
وي ادامه داد: 70 درصد تاخيرها در مهر و آبان ماه سال جاري به دليل ازدحام و شلوغي ايستگاه و بسته نشدن درها، 25 درصد به دليل نقص فني ناشي از تجهيزات و پنج درصد به دليل عوامل پيشبيني نشده و يا اشتباهات راهوران بوده است.
ربيعي درباره اين که آيا هيچ اعتراض صنفي در مترو بر حرکت قطارها تاثير نداشته است، خاطرنشان کرد: ممکن است در يک محيط کاري با بيش از چهار هزار نفر پرسنل رضايت قلبي در مورد مسوولان در بين تعدادي از کارکنان وجود نداشته باشد، اما نميتوان اين نارضايتي محدود را به کل کارکنان نسبت داد.
وي با رد هر نوع تغيير شرايط پرسنلي و قراردادي تاکنون براي کارکنان مترو تاکيد کرد: اگر تغييري در مجموعه مترو صورت گيرد، قطعا در راستاي رضايت کارکنان و افزايش امکانات رفاهي آنها خواهد بود.
وي با بيان اين که برخي از اعتراضهاي راهبران مترو را رد نميکنم، تصريح کرد: اين مسايل اعتراضي با مديريت مطلوب مترو حل ميشود و در قالب همان پنج درصد تخلفات احتمالي و غيرقابل پيشبيني قرار ميگيرد، ضمن اين که در هيچ مجموعهاي نميتوان به صورت 100 درصد و کامل جلوي تخلفات و خطاي احتمالي را گرفت.
100
انتهای پیام/