کارشناسان اعلام کردند، با استفاده از اين فناوري جديد، تمام رنگدانههاي به کار رفته توسط داوينچي براي خلق اين اثر به صورت ديجيتالي، پيکسل به پيکسل تعريف و جاي خالي رنگهاي ناپديد شده مشخص و رنگ هايي بسيار شبيه به رنگهاي اوليه به جاي آنها قرار گرفت.
ماريو تادي، مسئول بازسازي تابلوي\"شام آخر\"، با اشاره به اينکه نتايج به دست آمده حاصل مدتها بررسي و بازنگري عکسهاي مختلف اين شاهکار هنري است، افزود: تمرکز اصلي ما بر صحنه مرکزي يا داخلي اين تابلو معطوف شده،جايي که تنها 20 درصد از تابلوي اصلي باقيمانده است.
تابلوي شام آخر داوينچي که تصويري از مسيح(ع) را در کنار حواريون وي نشان ميدهد، در سال 1498 به منظور گسترش تعداد راهبه هاي کليساي ساتا ماريا دل گراتزي ميلان کشيده شد اما پس از گذشت مدتي کوتاه از اتمام آن، آثار خردگي و تخريب روي اين اثر نمايان گرديد./109
انتهای پیام/