در همين حال وبر اساس مصوبه ستاد حملونقل و سوخت کشور براي ساخت جايگاههاي متوسط عرضه سي.ان.جي در پايانههاي تاکسيراني و مراکز تردد خودروهاي دوگانهسوز امسال مشکلي براي عرضه اين سوخت وجود نخواهد داشت.
مدير سوخت و انرژي ستاد حملونقل و سوخت کشور با اعلام اين خبر تصريح کرد: بر اساس برنامهريزي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور براي دو گانه سوز کردن خودروها طي دو سال اخير،80 درصد خودروهاي تاکسي دوگانه سوز شدند.
اميررضارجبي با تاکيد بر ضرورت توسعه جايگاه متوسط سي.ان.جي تصريح کرد: هم اکنون جايگاههاي ويژه سي.ان.جي در کلانشهرها ويژه استفاده تاکسيها راه اندازي شده است و همچنين در جلسهاي که اخيرا داشتهايم تصميم گرفته شد جايگاه متوسط سي.ان.جي ساخته شود؛ بنابراين تا پايان سال مشکلي براي عرضه سوخت سي.ان.جي وجود نخواهد داشت.
وي با بيان اين که بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه 30 درصد خودروها بايد به دوگانهسوز تبديل شوند، افزود: بر اين اساس سه استراتژي تبديل کارگاهي خودروها به دوگانهسوز، توليد خودروهاي سي.ان.جي و توليد موتور پايهگازسوز در کشور طراحي و اجرا شد.
به گفته رجبي تا کنون حدود 240 آژانس نيز با يارانه دولت و بيش از 100 هزار وانت توليدي دوگانه سوز شدند.
مدير سوخت و انرژي ستاد حملونقل و سوخت کشور تصريح کرد: با دوگانه سوز کردن خودروها و افزايش تعداد جايگاه هاي سي.ان.جي همه زيرساختهاي کاهش سهميه خودروهاي عمومي فراهم و سپس سهميه مييابد.
رجبي درباره روند دوگانه سوز کردن خودروها گفت: از ابتداي سهميهبندي بنزين تاکنون حدود 70 هزار خودروي مسافربر شخصي تبديل به دوگانه سوز شدهاند و تنها 37 هزار خودروي مسافربر شخصي باقي مانده است که از اين تعداد نيز 17 هزار خودرو تبديل به تاکسي شدهاند و سهميه بنزين تاکسيها را دريافت ميکنند.
به گفته رجبي هم اکنون بيشتر تاکسيها دوگانه سوز يا ال.پي.جي سوز هستند و تا کنون 25 هزار موتور پايهگازسوز روي خودروها نصب شده و تاکسيها تنها با موتور پايهگازسوز تحويل داده ميشود.
وي با بيان اين که تعداد زيادي از خودروهاي عمومي گاز سوز هستند، تصريح کرد: با کاهش سهميه بنزين، هيچ مشکلي در سوخت اين گونه خودروها ايجاد نخواهد شد، بنابراين مردم نگران حملونقل عمومي نباشند. /100
انتهای پیام/