به گزارش ميراث آريا(chtn) سردار احمدرضا رادان در مراسم افتتاح طرح زمستانه‌ سال 88 با اشاره به اينکه روزانه 51 نفر در تصادفات رانندگي در جاده‌هاي کشور کشته مي‌شدند گفت: اين رقم در سال گذشته به 42 نفر کاهش يافته است.

وي با تاکيد بر اينکه خودروسازان بايد نسبت به ارايه بسته‌هاي ايمني به همراه خودروهاي توليدي خود اقدام کنند گفت: مگر سرجمع هزينه‌ي اين بسته‌ها بيش از 40 هزار تومان مي‌شود که حاضر نيستيم براي حفظ جان مردم آنها را بر روي خودروها بگذاريم.

جانشين فرمانده ناجا با تاکيد بر اينکه پليس در زمستان امسال با خودروهاي فاقد تجهيزات زمستانه خصوصا زنجير چرخ بدون اغماض برخورد مي‌کند تاکيد کرد: اغماض در اين زمينه يعني هدايت افراد به سمت مرگ حال بايد پرسيد که آيا مجاز به ا غماض هستيم يا خير؟

وي در عين حال گفت: در کنار پاسگاه‌هايي که وظيفه کنترل دارند بهتر است بخش‌هايي براي توزيع بسته‌هاي ايمني ايجاد شود تا احيانا افرادي که فراموش کرده‌اند بتوانند با تهيه اين تجهيزات به سفر خود ادامه دهند.

جانشين فرمانده ناجا با تاکيد بر اينکه پليس در بحث ايمني و آسايش حقوق مردم با کسي تعارف ندارد، افزود: آيا وقتش نرسيده که خودروسازان نسبت به نصب ترمز ضد قفل اقدام کنند؟ مگر چه خبر است که نمي‌توانند اين کار را انجام دهند؟

وي خطاب به سردار مومني ابلاغ کرد که پليس هر چه سريع‌تر با تعيين مهلت براي کارخانجات توليد کننده خودرو بدون اغماض از شماره‌گذاري خودروهاي فاقد ترمز ضد قفل جلوگيري کند.

جانشين فرمانده ناجا تاکيد کرد: تمامي خودروهاي توليدي از سال آينده بايد به اين سيستم مجهز شده و خودروهاي قديمي نيز با فراخوان نسبت به نصب اين سيستم اقدام کنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع قوانين رانندگي اشاره کرد و گفت: قانون فعلي که در مجلس مطرح است در بحث حوادث رانندگي هيچ گونه بازدارندگي ندارد چرا که معتقديم هزينه تخلف بايد بر متخلف تحميل شود.

جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: آقايان بحث مي‌کنند که چرا پيش از اين نمايندگان نيروي انتظامي در مجلس از اين امر دفاع نکردند که من همين جا مسووليت تمام اين مسائل را مي‌پذيرم و عذرخواهي مي‌کنم. اما حالا که پليس به جد و براساس نظر کارشناسي در اين خصوص وارد شده است انتظار داريم نمايندگان مجلس نظرات پليس را بپذيرند.

وي با تاکيد بر اينکه امروز در تلاشيم تا جاده‌هاي کشور را زير پوشش سيستم مانيتورينگ قرار دهيم گفت: هزينه تخلف هم بايد براي متخلف به گونه‌اي باشد که جلوگيري از تخلف صورت گيرد.

جانشين فرمانده ناجا در عين حال تاکيد کرد: شمار متخلفان کشور اندک است و نبايد اين شمار اندک به ريش عده‌اي کثيري که قوانين رانندگي را رعايت مي‌کنند بخندند.

وي به موضوع کمربند عقب خودروها اشاره کرد و گفت: با شرايط فعلي اگر بستن کمربند عقب خودروها الزام شود سالانه 2 هزار نفر از تعداد کشته‌هاي تصادفات در کشور کاسته مي شود اما بايد بگوييم تا زماني که جريمه‌ي بستن کمر بند جلو اين قدر پايين باشد هزينه‌ي تخلف براي متخلفان کارساز نخواهد بود.

به گزارش ايسنا، سردار رادان همچنين در حاشيه اين مراسم در پاسخ به سوالي در خصوص طرح مقابله با زورگيران و باجگيران گفت: اراذل و اوباش در سه سطح تعريف شدند که امروز مدعي هستيم بيش از 85 درصد اراذل و اوباشي که در لايه‌هاي 1 و 2 توسط پليس دستگير شدند به زندگي ساده بازگشتند.

وي افزود: در خصوص زورگيران و باج‌گيران نيز فقط در بحث اراذل و اوباش ريشه وجود ندارد و هماهنگي‌هاي لازم در اين خصوص با دستگاه قضايي و دادستان کل کشور در حال انجام است که به زودي طرح مقابله با زورگيران و باج‌گيران در کشور اجرا مي‌شود.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به اينکه يکي از مقدمات زورگيري فرار سريع از صحنه است گفت: اکثر زورگيران يا موتورسوارند يا افراد چابک.

وي با اشاره به اجراي طرح ساماندهي موتورسيکلت سواران گفت: نگاه پليس به موتور سواران نگاه مجرمانه نيست. از سوي ديگر هزينه‌هاي تخلف‌ با موتور سيکلت پايين است به شکلي که هم اکنون با موتورسيکلت‌هايي مواجه هستيم که مالکان آنها پس از توقيف وسيله‌شان حاضر نيستند براي ترخيص به پارکينگ مراجعه کنند چرا که خريد يک موتورسيکلت نو هزينه‌ي پايين تري دارد که در اين خصوص نيز برنامه‌ريزي‌هاي لازم در حال انجام است. /100


انتهای پیام/

کد خبر 138809158