استاندار تهران تأکيد کرد: از طريق رئيس سازمان محيط زيست و کارگروه کاهش آلودگي هوا در صدد هستيم تا جلساتي با دست اندرکاران خروج خودروهاي فرسوده داشته باشيم.
وي همچنين در زمينه مصرف انرژي در کشور گفت: بخشي از آلودگيها ناشي از مصرف انرژي در کشور است. و بايد مصرف انرژي در بخش هاي صنعتي خانگي و ساير بخشها ساماندهي شود.
استاندار تهران به طرح هدفمند کردن يارانهها اشاره کرد و گفت: هدفمند کردن يارانهها کليد اصلي بهينهسازي مصرف سوخت است و باعث ميشود. بخشي از آلودگي هوا ناشي از مصرف انرژي کاهش يابد؛ بنابراين به عنوان دفاع از حقوق شهروندان از نمايندگان مجلس خواهش ميکنم تا هرچه سريعتر اين لايحه را قانوني کنند.
وي با بيان اين که از سال 89 استانداردها بايد توسط خودروسازها رعايت شود، اظهار داشت: بايد توجه داشته باشيم که تغيير شرايط به صورت ناگهاني نميشود. ضمن اين که خودروسازها پذيرفتهاند که از ابتداي سال 89 موظف به اجراي استانداردهاي جديد هستند.
تمدن در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبني بر اين که با اجازه استقرار صنايع چگونه ممکن است مشکل آلودگي هوا و ترافيک حل شود؟ اظهار داشت: استقرار صنايع در شعاع 120 کيلومتري ممنوع است و تنها صنايع نوين فاقد آلايندگي اجازه استقرار دارند.
وي در ادامه افزود: نميشود همه چيز را با هم داشت. مگر ميشود به صنايع اجازه استقرار و فعاليت ندهيم و از سوي ديگر توقع داشته باشيم مشکل بيکاري 13 ميليون جوان حل شود. قشر تحصيلکرده نيازمند کار است. نميشود صنعت ايجاد نکرد و مشکل بيکاري نداشت.
استاندار تهران همچنين گفت: آن بخشي که به شبکه حمل و نقل عمومي مربوط ميشود و عدم استفاده از خودروهاي شخصي استاندارد و غير استاندارد است و نيازمند ايجاد زير ساخت است.
وي افزود: به همين دليل در قانون برنامه بيشترين بودجه را دولت به ايجاد زير ساخت براي توسعه حمل و نقل عمومي اختصاص داده است.
به گفته تمدن بودجه پيشنهادي دولت در سال 89 به ايجاد زيرساخت در شبکه حمل و نقل عمومي در تهران و ساير کلانشهرها معطوف شده است.
وي در باره اينکه برخي از صنايع امکان استقرار در ساير شهرها را نيز دارند گفت: اين امر قابل تأمل است و اگر قرار است صنايعي ايجاد شود بهتر است در حوزه توليدي و منابع توليدي آن محصول باشد. به طور مثال ماهي در جنوب صيد شود ولي براي بسته بندي به تهران منتقل شود.
100
انتهای پیام/