محمد رضا جعفري جلوه تصريح کرد: در اقتصاد ملي جايگاه صنايعدستي و هنرهاي سنتي قابل توجه است و بر همين اساس معاونت صنايعدستي بايد در راستاي رساندن اين مهم به جايگاه خود تلاش کند.
وي با اشاره به اينکه به معاونت صنايعدستي پيشنهاد ميشود در گام اول جايگاه و نحوه تعامل خود با سازمانها و ارگانهاي مختلف را مشخص کند، اظهار داشت: اگر نقش و نوع حمايتهايي که سازمانهاي ديگر ميتوانند از صنايعدستي انجام دهند، مشخص شود رسيدن به اهداف راحتتر خواهد بود.
مشاور عالي رياست سازمان صدا و سيما ادامه داد: صنايعدستي امروز نيازمند در دست داشتن فضاها، مصوبات و برنامههاي تازه است و اين موضوع تنها در سايه سنجيدن تعاملات تازه امکان پذير ميشود.
جعفري جلوه اضافه کرد: در گام بعدي بايد در قالب تفاهم نامهها فعاليتها را به سمت و سوي اجرايي شدن برد که اين موضوع در تعاملي دو طرفه شکل ميگيرد.
وي با بيان اينکه تعامل با شبکههاي استاني بهترين نوع شروع براي معاونت هنرهاي سنتي و صنايعدستي خواهد بود، گفت: با توجه به نزديکي 32 شبکه استاني با قوميتها و گروههاي مختلف مردم کشورمان نفوذ در آنها به نفع صنايعدستي خواهد بود.
اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در اين شبکهها استعدادهايي وجود دارد که زمينه ورود بيش از پيش صنايعدستي را بعد از آن در رسانه ملي و شبکههاي متصل به آن فراهم ميکند.
مشاور عالي رياست اين سازمان افزود: در بخش تبليغات در صدا و سيماي کشور با دو رويکرد تبليغات مستقيم و غير مستقيم روبرو هستيم که در حوزه دوم ميتوان از ظرفيتهاي صنايعدستي نيز بهره برد.
محمد رضا جعفري جلوه با تأکيد بر اينکه تبليغات غير مستقيم در قالب فيلم، سريال و ميان برنامههاي کوتاه به معرفي و فضا سازيهاي لازم ميپردازد، خاطرنشان کرد: اين توانمندي ميتواند براي صنايعدستي و هنرهاي سنتي نيز در تعاملي جديتر مورد استفاده قرار گيرد.
وي در ادامه يادآور شد: معاونت هنرهاي سنتي و صنايعدستي در تعامل خود با بخشهاي مختلف بايد موضوع خانواده مدار کردن صنايعدستي را جدي بگيرد.
111/
انتهای پیام/