اخوان با بيان اينکه در اين همايشها، فعالان حوزه گردشگري ميتوانند با پيشرفتهاي صنعت گردشگري با روشهاي نوين جذب گردشگر در دنيا آشنا شوند، که اين موضوع ميتواند عامل پيشرفت اين صنعت در داخل نيز باشد، خاطرنشان کرد: مهمترين دستاورد برگزاري چنين همايشهايي ارتباط چهره به چهره مسئولان و مردم است و در اين همايشها مسئولان دولتي به طور مستقيم از نظرات مردم مطلع شده و ميتوانند با توجه به نيازهاي آنها اقدام به برنامهريزي کنند.
وي همچنين از آمادگي واگذاري 30 درصد از سهام هلدينگ مارکوپولو به مديران دفاتر مسافرتي سراسر کشور خبر داد و پيشبيني کرد تبريز نخستين خريدار سهام اين گروه باشد. همچنين ارائه پيشنهادي مبني بر تعيين يک مکان ثابت براي حرکت تورهاي گردشگري تبريز از ديگر مواردي بود که اخوان به آن اشاره کرد.
ابراهيم زاهدي؛ مدير داخلي شرکت سفرهاي مارکوپولو نيز در ارتباط با هدف برگزاري اين همايش تصريح کرد: در اين همايش مسئولان فروش آژانسهاي مسافرتي با ويژگيهاي مقاصد سفر آشنا ميشوند تا بتوانند به صورت حرفهاي در ارتباط با مقاصد سفر به گردشگران اطلاعات لازم را ارائه کنند. از سوي ديگر آموزش، مهمترين زير ساخت صنعت گردشگري است، اما از آنجا که به مبحث آموزش بدلايلي توجه کافي نشده است هم اکنون نياز آموزشهاي ضمن خدمت به شدت احساس ميشود.
محمد ملکي؛ مدير اجرايي اين همايش نيز ضمن اشاره به اهميت آموزش اين حوزه گردشگري افزود: متاسفانه هم اکنون آموزشهاي اين حوزه به صورت سنتي است؛ در حاليکه به دنبال پيشرفت در صنعت گردشگري هستيم بايد به سمت آموزشهاي آکادميک و تخصصي حرکت کنيم، تا بتوانيم علاوه بر ارتقا دانش و توانايي کارکنان درآمد و گردش مالي اين صنعت را تا ميزان قابل قبولي افزايش دهيم.
/115
انتهای پیام/