اين در حالي است که چندي پيش مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري با بيان اين که همه بخش هاي قوس اصلي پل جواديه ساخته شده است، ابراز اميدواري کرده بود تا پايان سال جاري عرشه و قوس اصلي اين پل به ترتيب نصب شود.
نصر آزاداني با بيان اين که عمليات احداث پل جواديه با روند مطلوبي در حال اجراست، گفت: ساخت تمام بخشهاي قوس اصلي اين پل در کارخانه به پايان رسيده و بخش هايي از آن نيز نصب شده است و همچنين سازه موقتي نيز که براي نصب عرشه در نظر گرفته شده تا حدود زيادي تکميل شده است.
وي با تاکيد بر اين که اين سازه با ساير سازه هاي شهر تهران متفاوت است، افزود: آرک اصلي اين سازه بيش از يکهزار تن وزن دارد و نصب آن کار بسيار سختي است و سازه اي معمولي نيست، چرا که از نظر معماري ، روش و شرايط اجرا منحصر به فرد است و به همين دليل پيش بيني زمان بندي دقيق آن با ساير پروژه ها متفاوت است.
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران با بيان اينکه پل جواديه بزرگترين طرح ترافيکي پس از تونل توحيد است ، گفت: قوس اصلي اين پل با دهانه 120 متر روي ريل راه آهن احداث شده است و شامل 70 قطعه پيش ساخته است که هر قطعه آن 70 تن وزن دارد.
نصرآزاداني با اشاره به بين المللي بودن ايستگاه راه آهن و قرار گرفتن پل جواديه در مسير آن اظهارداشت: با توجه به اهميت ايستگاه راه آهن طراحي اين پل به گونه اي انجام شده است که بتواند به عنوان نماد و سمبل شهري و ريلي مطرح شود.
وي ابراز اميدواري کرد تا پايان امسال عرشه و قوس اصلي به ترتيب نصب شود و تا پايان سه ماهه اول سال آينده همه عمليات اجرايي پل جواديه به اتمام برسد.
از سوي ديگر در حال حاضر مسئولان شهرداري بي توجه به آنچه وعده داده بودند بيشتر باز هم به بيان محسنات اين پل مي پردازند و اينکه شهروندان آن منطقه در چه وضعيتي از اين نابساماني به سر مي برند گويا اهميت ندارد.
100
انتهای پیام/