معماران برگزيده جايزه منوچهر مزيني را به خانه مي‌برند

رئيس انجمن مفاخر معماري ايران در گفتگو با ميراث آريا(chtn) با اشاره به انجام دو سالانه اول از سال 87تا 89 در دو مرحله موضوع و ارتباط آن با موضوع بيان داشت: تأليف و ترجمه کتاب بايد در زمينه معماري و شهرسازي و علوم وابسته باشد.
سيدعلي‌رضا قهاري اضافه کرد: زبان کتاب‌هاي تاليفي مي‌تواند فارسي، يا هريک از زبان‌هاي متداول جهان مانند انگليسي، فرانسه، ايتاليائي و آلماني و منتشر شده در فاصله زماني سال‌هاي 1387تا 1389 باشد.

به گفته اين مقام مسئول در انجمن مفاخر معماري ايران؛ تشخيص ارتباط موضوع، با هيأت داوران خواهد بود و مراتب پذيرش در مرحله اول به صورت کتبي به شرکت‌کننده اعلام مي‌شود.

وي بيان داشت: اهداي جايزه با همکاري انجمن مفاخر معماري ايران، ‌مؤسسه مطالعاتي فرزان و کانون دانشجويان و همکاران زنده ياد منوچهر مزيني برگزار مي‌شود.

اين کارشناس ارشد معماري اهداف طراحي اين جايزه را بهره‌‌وري و بهره‌گيري از دانش بزرگان و انديشمندان حوزه معماري و شهرسازي ايران و رشته‌هاي وابسته و گسترش مخاطبان اين نوع آثار در فرهنگ کشور و نيز تشويق و ترغيب محققان، معماران و شهرسازان جوان به پژوهش، همگام با ارتقاي حرفه و هنر عنوان کرد.

قهاري در ادامه خاطرنشان کرد: هر شرکت کننده بايد دو نسخه از کتاب را به نشاني مؤسسه مطالعاتي فرزان،‌ خيابان دکتر شريعتي، خيابان ملک،‌بن بست فرهومند،‌شماره يک، واحد 13 ارسال و گواهي شرکت را دريافت کند.

وي در پايان يادآور شد: ، تاريخ تحويل کتاب در اين دوره به دبيرخانه موسسه، حداکثر تاپايان آذر ماه 1389اعلام شده است.

خاطرنشان مي‌شود؛ منوچهر مزيني يکي از پژوهشگران معماري و شهرسازي بوده که مدرک مهندسي معماري خود را از دانشگاه ايلي‌نويز آمريکا درسال ۱۹۶۶ دريافت کرد، تدريس در دانشگاه ملي ايران (شهيد بهشتي)، دانشگاه تهران، دانشگاه بوستن، دانشگاه ملک عبدالعزيزجده، دانشگاه آزاد اسلامي از سوابق پژوهشي وي است.

از وي مقالات و کتابهاي بسياري در زمينه معماري و شهرسازي بر جا مانده که از جمله مي‌توان به\" از زمان و معماري،مقالاتي در باب شهر و شهرسازي، واسازي، فضا زمان معماري و...\" اشاره کرد./119

انتهای پیام/

کد خبر 1389020658