به گزارش ميراث آريا(chtn)،‌ اين برنامه راهبردي که به تازگي در پارلمان مالزي به تصويب رسيد، درآمدي 115 ميليارد رينگيتي و ايجاد دو ميليون شغل را برعهده صنعت گردشگري گذاشت.

براساس گزارش‌ها و آمارهاي اعلام شده، کشور مالزي با در اختيارداشتن نزديک به دو درصد از بازارهاي گردشگري دنيا، رده شانزدهم برترين‌هاي گردشگري را به خود اختصاص داده است. اين رده بندي درحالي اعلام شده است که درآمد گردشگري اين کشور در سال‌هاي 2006 تا 2009 با رشدي 67 درصدي به 53 ميليارد و 400 ميليون رينگيت و ورود گردشگر نيز با رشدي 6/43 درصدي به 23 ميليون نفر افزايش پيدا کرده بود.

کارشناسان صنعت گردشگري مالزي معتقدند، براي دستيابي به اهداف پنج ساله اين صنعت سازمان‌ها و فعالان اين بخش بايد تمرکز خود را روي بازارهاي درحال رشد گردشگري همچون روسيه،‌هند، چين و کشورهاي خاورميانه معطوف کنند./109

انتهای پیام/

کد خبر 138903233