مالزي به دنبال ارتقا گردشگري خريد

به گزارش ميراث آريا(chtn)،‌ وزرات گردشگري مالزي درصدد است با گسترش فعاليت‌هاي خود و ترغيب کارآفرينان اين صنعت همچون صاحبان فروشگاه‌هاي بزرگ و زنجيره‌اي،‌ شهرت اين کشور را در بيرون از مرزها افزايش داده و مالزي را در حوزه‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي به مقصد پيشرو دربخش خريد يا گردشگري فروشگاهي تبديل کنند.

به گفته معاون وزير گردشگر مالزي،‌در حال حاضر کشورهاي هنگ کنگ و سنگاپور در بين مناسب‌ترين مقصدهاي خريد براي گردشگران قرار گرفته و تقريبا 35 در صد از درآمد گردشگري خود را از اين بخش به دست مي‌آورند که در اين بين هنگ کنگ با کسب 55 درصد از درآمد خود، سودي چشمگير را در اين بخش به دست مي آورد.

وي خاطرنشان کرد: بيش از 15 ميليارد رينگيت از مجموع 53 و نيم ميليارد رينگيت به دست آمده از بخش گردشگري که 28 درصد از درآمد اين صنعت را شامل مي شود، از بخش خريد نصيب صنعت گردشگري شده است درحالي باقي قسمت‌ها مناطق رفاهي و بخش غذا 31 و 17 درصد را به خود اختصاص داده بودند.

به گفته معاون گردشگري مالزي، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با ارائه اجناس ارزان قيمت در سال گذشته بيش از شش ميليون گردشگر را جذب کرده بودند که در مقايسه با سال 2008 رشدي 12 درصدي داشته است.

کارشناسان معتقدند، تمرکز در بخش خريد، يکي از آسان ترين و کم هزنيه‌ترين سرمايه‌گذاري‌هايي است که به راحتي درآمد سرشاري را در آينده‌اي نزديک به صنعت گردشگري اين شکور تزريق خواهد کرد./109

انتهای پیام/

کد خبر 1389051222