به گزارش ميراث آريا (chtn)، نيک‌اختر نياز گفت: بر اساس تحقيقات انجام شده در کودکاني که تنبيه بدني مي‎شوند مشکلات رفتاري مانند گوشه‌گيري و پرخاشگري در آنها به طور معناداري بالاتر از کودکاني است که تنبيه بدني نمي‌شوند.

او احساس ارزشمند بودن را يکي از نيازهاي اساسي بشر دانست و گفت: براي اينکه دانش‌آموز به اين احساس دست پيدا کند، بايد تصوير روشني از توانايي‌ها و نقاط ضعف و قوت خود داشته باشد.

او در خصوص رفتارهاي مخرب معلمان و والدين بيان داشت: طعنه زدن، منصف نبودن و عدم رعايت عدالت، تحقير، دروغ گويي، اجازه توضيح به دانش‌آموزان ندادن و استفاده از تنبيه‌هاي خشن از جمله رفتارهايي است که مي‌تواند بر دانش‌آموزان تاثير منفي بگذارد.

کارشناس گروه سلامت رواني اجتماعي با تاکيد بر لزوم استفاده بيشتر از تشويق و کم کردن تنبيه در مورد دانش‎آموزان اظهار داشت: معلمان و والدين بايد سعي کنند هميشه در جست و جوي بهترين توانايي‌ها و خصوصيات هر دانش‌آموز باشند و با ديد مثبتي به او نگاه کنند.

نيک‌اختر افزود: بهتر است معلمان در هفته، زماني را به دانش‌آموزان اختصاص دهند تا در مورد احساسات خود صحبت کنند.

او گفت: ارائه برنامه‌هايي در کلاس که همه بتوانند در آن شرکت کنند يکي از راه‌هايي است که به افزايش اعتماد به نفس کودکان کمک مي‌کند.

118

انتهای پیام/

کد خبر 1390012610