او احساس ارزشمند بودن را يکي از نيازهاي اساسي بشر دانست و گفت: براي اينکه دانشآموز به اين احساس دست پيدا کند، بايد تصوير روشني از تواناييها و نقاط ضعف و قوت خود داشته باشد.
او در خصوص رفتارهاي مخرب معلمان و والدين بيان داشت: طعنه زدن، منصف نبودن و عدم رعايت عدالت، تحقير، دروغ گويي، اجازه توضيح به دانشآموزان ندادن و استفاده از تنبيههاي خشن از جمله رفتارهايي است که ميتواند بر دانشآموزان تاثير منفي بگذارد.
کارشناس گروه سلامت رواني اجتماعي با تاکيد بر لزوم استفاده بيشتر از تشويق و کم کردن تنبيه در مورد دانشآموزان اظهار داشت: معلمان و والدين بايد سعي کنند هميشه در جست و جوي بهترين تواناييها و خصوصيات هر دانشآموز باشند و با ديد مثبتي به او نگاه کنند.
نيکاختر افزود: بهتر است معلمان در هفته، زماني را به دانشآموزان اختصاص دهند تا در مورد احساسات خود صحبت کنند.
او گفت: ارائه برنامههايي در کلاس که همه بتوانند در آن شرکت کنند يکي از راههايي است که به افزايش اعتماد به نفس کودکان کمک ميکند.
118
انتهای پیام/