به گزارش ميراث آريا(chtn)، « مجتبي شفيعي» افزود: اينکه شهرداري تهران در اجراي يک پروژه ( قطار شهري) مهم شهر قم دخالت کند جاي ابهام و پرسش دارد.

«شفيعي» خاطر نشان کرد: شهرداري تهران با غرض ورزي‌هاي سياسي و سو مديريت، توان اجراي مونوريل ( قطار هوايي) را در شهر تهران نداشت و اکنون در اجراي موفق پروژه قطار شهري قم دخالت مي کند.

او اظهار داشت: شهرداري تهران با وجود قول مساعد دولت و قبول تمام هزينه هاي اجراي خطوط مونوريل تهران، به دليل سياسي کاري ، نتوانست اين طرح را اجرايي کند.

دبير شوراي عالي ترافيک کشور تاکيد کرد: شهرداري تهران امروز که مي بيند يک پروژه مهم (قطار شهري) در شهر ديگري با موفقيت و با سرعت در حال اجراست با استفاده از ابزار سياسي و فضاسازي منفي، سعي در اخلال در اجراي اين پروژه موفق در شهر قم دارد.

«شفيعي» با بيان اينکه شهرداري تهران بايد به حوزه مسووليت خود بپردازد، گفت: انتظار دخالت شهرداري تهران در مديريت شهرهاي ديگر را نداريم و آن‌ها حق دخالت ندارند.

دبير شوراي عالي ترافيک کشور با تاکيد بر اينکه شهرداري تهران بايد مشکلات تونل توحيد را برطرف کند، تصريح کرد: تونل توحيد از نظر فني اصلا در اولويت اجرا براي شهري با شرايط تهران را نداشت.

اين مسئول اضافه کرد: با وجود تذکرات و دلسوزي‌هاي شوراي عالي ترافيک شهرهاي کشور درخصوص اجراي تونل توحيد که معتقديم نبايد بودجه شهرداري را صرف چنين پروژه کم اهميتي کرد اما اين پروژه با عجله اجرا شد.

شفيعي اين پرسش را مطرح کرد که چرا بايد تونل توحيد با اين وضعيت و کيفيت نامطلوب اجرا مي شد و اين موضوع اکنون براي بسياري از دلسوزان، جاي پرسش دارد.
او تصريح کرد: متاسفانه امروز هم پروژه هاي مشابهي در حال اجراست، در حالي که شهر تهران به توسعه حمل و نقل عمومي نياز دارد.

«شفيعي» با بيان اينکه مديران شهرداري تهران اعتبارها و بودجه شهرداري تهران را در جاهايي هزينه مي کنند که اصلا در اولويت نيست، گفت: امروزه در کشورهاي پيشرفته به توسعه تونل، خيابان سازي و دو طبقه کردن خيابان ها، تاکيد نمي شود آنچه که تاکيد مي شود حمل و نقل عمومي است، بايد به حمل و نقل عمومي کمک کرد.

دبير شوراي عالي ترافيک کشور در ادامه، اعتبار هزينه شده براي تونل توحيد را بنا به اظهار خود مديران شهرداري تهران 770 ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: با اين مبلغ مي شد 25 کيلومتر مونوريل در تهران احداث کرد.

«شفيعي» تاکيد کرد: اگر اين مبلغ به دور از غرض ورزي و سياسي کاري در خطوط مونوريل يا قطار زير زميني و يا حتي اتوبوس‌راني و يا يک سيستم حمل و نقل عمومي هزينه مي شد اکنون بار عظيمي از ترافيک تهران برداشته شده بود و شاهد وضعيت بسيار مطلوب تري در حوزه حمل و نقل شهري بوديم.

دبير شوراي عالي ترافيک شهرهاي کشور از مديران شهرداري خواست به دور از بحث هاي سياسي، مديريت شهر را با دقت بيشتري مديريت کنند و به حوزه مديريت شهرهاي ديگر وارد نشوند چرا که آنان خودشان با تعامل خوبي که با وزارت کشور و يا استانداري ها دارند مشکلاتشان را حل مي کنند و نيازي به دخالت شهرداري تهران در شهرهاي ديگر نيست.
/118

انتهای پیام/

کد خبر 1390032335