يک گرافيست در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا (chtn)، با اشاره به اين عوامل افزود: متاسفانه هنر گرافيک در کشور ما چندان جدي گرفته نمي‌شود و مهم‌ترين مقصر در اين بين سفارش‌دهنده‌ها هستند.

«محمدمهدي صنعتي»، تصريح‌ کرد: سفارش‌دهنده‌هاي تبليغات، فقط مي‌خواهند با کمترين هزينه و به هر نحوي محصولشان را تبليغ کنند و به مسائل هنري چندان توجهي نمي‌کنند. آن‌ها براي طراحي تبليغات محصولات خود بر روي بيلبورد‌ها به سراغ گرافيست‌هاي غيرحرفه‌اي مي‌روند تا با کمترين هزينه تبليغات را انجام دهند.

اين گرافيست افزود: در ايران هنوز ميان کسي که گرافيست حرفه‌اي است و کسي که فقط طراحي با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ را تا حدودي مي‌داند تفاوتي قائل نيستند.

«صنعتي» با بيان اين نکته که در هنر تبليغات امروزه در جهان سفيدخواني حرف اول را مي‌زند، اظهارداشت: در ايران بر عکس کشورهاي پيشرفته وقتي مدير شرکتي، سفارش طراحي بيلبورد مي‌دهد دوست دارد هر چه که دلش مي‌خواهد بر روي بيلبورد بياورد و گرافيست‌ها هم به دليل غيرحرفه‌اي بودن به آن مدير نمي‌گويند که وجود نوشته زياد بر روي بيلبورد مانع از توجه مخاطب به تبليغات مي‌شود.

اين گرافيست، ضغف ساختاري شرکت‌هاي تبليغاتي در تهران را يکي ديگر از عوامل تبليغات ضعيف بيلبوردي در پايتخت دانسته و خاطرنشان‌کرد: در شرکت‌هاي تبليغاتي پيشرفته جهان اتاق‌هاي متعددي براي عوامل مختلف مانند عکاسان صنعتي، روان‌شناسان تبليغات، گرافيست‌هاي حرفه‌اي و اساتيد علوم ارتباطات غير کلامي اختصاص داده شده اما در شهر تهران شرکت‌هاي تبليغاتي تنها در يک مدير، يک گرافيست و يک بازارياب يا منشي خلاصه مي‌شود.

/118

انتهای پیام/

کد خبر 1390051518