وي با بيان اين که براي ارتقاي سطح آموزش صنعت گردشگري، ارتباط با مجموعه علمي امري ضروري به شمار ميآيد؛ خاطر نشان کرد: بهرهمندي از منابع جديد و نيز تعامل مستمر با اساتيد مجرب در تکامل اين ارتباط نقشي اساسي را ايفا ميکند.
جهانيان در ادامه با اشاره به تشکيل کميته برنامه ريزي گردشگري در وزارت علوم يادآور شد: با تشکيل اين کميته، رشتههاي دانشگاهي مرتبط با صنعت گردشگري از اين پس با سرفصلهاي متناسب با رشد و توسعه جهانگردي به دانشجويان ارائه ميشود.
وي در ادامه به نقش نگاه علمي و رويکرد فرهنگي در تعامل و همکاري با موسسات آموزشي جهت رشد و توسعه گردشگري تاکيد کرد و گفت: لازمه نهادينه ساختن فرهنگ گردشگري در جامعه، استقرار پايههاي علمي اين صنعت در کشور است و بيشک وجود نيروي انساني آموزش ديده تاثيرات مثبت مضاعفي بر توسعه اين صنعت خواهد داشت.
جهانيان همچنين مبحث آموزش را نوعي سرمايهگذاري و عاملي کليدي در توسعه گردشگري دانست و يادآور شد: چنانچه موضوعات آموزشي به درستي و شايستگي برنامهريزي و اجرا شود ميتوان بازده اقتصادي قابل ملاحظهاي را در اين صنعت شاهد بود.
وي تصريح کرد: با توجه به اينکه آموزش همواره به عنوان بخش زيربنايي مديريت منابع انساني و مديريت کيفيت در صنعت گردشگري مطرح است؛ لذا براي تغيير نظام ساختاري صنعت گردشگري نياز است اصلاح نظام آموزشي در دستور کار قرار گيرد.
اين مقام مسوول در پايان گام نخست در برنامهريزي آموزشي را تعيين و اولويتبندي نيازهاي آموزشي دانست و يادآور شد: بدين منظور نياز است محتواي دورهها، تعداد آموزش ديدگان و تعداد افراد کادر آموزشي مورد بررسي قرار گيرد و کمبودها و شکافهاي موجود ميان نظامها و مدلهاي آموزشي شناسايي شود.
/104
انتهای پیام/