شناسايي ظرفيت‏ها و تعيين بازارهاي هدف رمز موفقيت در گردشگري

«خسرو گلشن ايرانپور» با بيان اين مطلب به ميراث آريا(chtn) اظهار داشت: کشورهاي مختلف با توجه به ظرفيت‏ها و قابليت‏هايشان انواع گردشگري مذهبي، ورزشي، فرهنگي، کشاورزي، صنعتي، علمي، طبيعت‏گردي و ... را تعريف مي‏کنند.

وي افزود: کشورها بر همين اساس بازارهاي هدف جذب گردشگران خارجي خود را تعيين و اولويت‏بندي مي‏کنند.

اين مقام مسوول خدمات بخش اقامت را جزو حوزه گردشگري و تابع سياست‏هاي کلي کشور خواند و بيان کرد: در حال حاضر اقامت گردشگران کشور ما در همه زمان و مکان انجام نمي‌شود و لازم است براي توزيع اقامت در تمام فصول سال تمهيداتي انديشيده شود.

وي افزايش ظرفيت هتل‏ها، کاهش قيمت، ارائه بسته‏هاي ويژه در زمان‏هاي مختلف را از جمله تمهيدات دانست و گفت: يمن پس از دعواهاي قبيله‏اي، مصر پس از واقعه اسکندريه، ترکيه بعد از دوره رياست جمهوري اوجالان و 6 کشور آسياي جنوب شرقي بعد از واقعه سونامي ثابت کردند که با سياست‏گذاري مناسب در حوزه گردشگري مي‏توان جبران مافات کرد و به نتايج مطلوب رسيد.

ايرانپور با اشاره به سياست‏هاي پيش‏بيني شده در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور ادامه داد: بر اساس اين سند، ايران بايد با اجراي سياست‏هاي کوتاه، ميان و دراز‌ مدت در سال 1404 ميزبان 20 ميليون گردشگر خارجي که حکم صادرات را دارند، باشد.

وي موفقيت در گردشگري را تابع ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا دانست و گفت: در گردشگري همچون هر صنعتي افزايش تقاضا، عرضه را افزايش مي‏دهد و کشور ما نيز براي موفقيت در اين برهه از زمان بايد با شناسايي و تقويت قابليت‏هاي انحصاري خود در حوزه‏هاي درآمدزا و پرطرفدار گردشگري تقاضاي جهاني را براي استفاده از اين قابليت‏ها افزايش دهد و به اهداف سند چشم‏انداز دست يابد.
ص/120

انتهای پیام/

کد خبر 1390120220