وي افزود: کشورها بر همين اساس بازارهاي هدف جذب گردشگران خارجي خود را تعيين و اولويتبندي ميکنند.
اين مقام مسوول خدمات بخش اقامت را جزو حوزه گردشگري و تابع سياستهاي کلي کشور خواند و بيان کرد: در حال حاضر اقامت گردشگران کشور ما در همه زمان و مکان انجام نميشود و لازم است براي توزيع اقامت در تمام فصول سال تمهيداتي انديشيده شود.
وي افزايش ظرفيت هتلها، کاهش قيمت، ارائه بستههاي ويژه در زمانهاي مختلف را از جمله تمهيدات دانست و گفت: يمن پس از دعواهاي قبيلهاي، مصر پس از واقعه اسکندريه، ترکيه بعد از دوره رياست جمهوري اوجالان و 6 کشور آسياي جنوب شرقي بعد از واقعه سونامي ثابت کردند که با سياستگذاري مناسب در حوزه گردشگري ميتوان جبران مافات کرد و به نتايج مطلوب رسيد.
ايرانپور با اشاره به سياستهاي پيشبيني شده در سند چشمانداز 20 ساله کشور ادامه داد: بر اساس اين سند، ايران بايد با اجراي سياستهاي کوتاه، ميان و دراز مدت در سال 1404 ميزبان 20 ميليون گردشگر خارجي که حکم صادرات را دارند، باشد.
وي موفقيت در گردشگري را تابع ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا دانست و گفت: در گردشگري همچون هر صنعتي افزايش تقاضا، عرضه را افزايش ميدهد و کشور ما نيز براي موفقيت در اين برهه از زمان بايد با شناسايي و تقويت قابليتهاي انحصاري خود در حوزههاي درآمدزا و پرطرفدار گردشگري تقاضاي جهاني را براي استفاده از اين قابليتها افزايش دهد و به اهداف سند چشمانداز دست يابد.
ص/120
انتهای پیام/