ميزان ماندگاري گردشگران نوروزي در گيلان 8 درصد افزايش يافت

به گزارش ميراث آريا(chtn)، «فردين پور هادي» افزود: تا پايان روز يکشنبه ؛ دو ميليون و 885 هزار گردشگر وارد گيلان شده اند که 2 ميليون و 73 هزار نفر در استان اقامت داشته اند.

وي ادامه داد: با وجود آنکه به دليل برف، در دو روز آغازين سال اسکان مسافران در ماسوله با دشواري هايي رو به رو بود، 72 هزار نفر از اين شهرک تاريخي در شهرستان فومن بازديد کرده اند.

سرپرست معاونت گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان گفت: ميزان بازديد گردشگران نوروزي از شهرک تاريخي ماسوله نسبت به مدت مشابه پارسال، هشت درصد رشد را نشان مي دهد.

وي گفت: همچنين 46 هزار و 890 نفر از گردشگران، از 8 موزه استان بازديد کرده اند که اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 5 / 14 درصد رشد يافته است.

به گفته «پورهادي» چهار هزار و 877 نفر از بازديد کنندگان از موزه هاي استان از موزه رشت بازديد کردند که در مقايسه با سال گذشته که يک هزار و 10 نفر بود، از رشد بسيار خوبي برخوردار مي باشد.

وي اضافه کرد: علاوه بر اين؛ در تعطيلات نوروز امسال 799 گردشگر خارجي از جاذبه هاي ديدني استان گيلان بازديد کردند که اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 38 درصد افزايش يافته است.
/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391010757