خدمه يک هتل همانقدر ممکن است در حضور گردشگران موثر باشد که يک مدير. بر همين اساس، برنامهريزي براي جذب هفت و نيم ميليون گردشگر نيازمند تربيت نيروي متخصص و کارآمد است تا بتوانند پاسخگوي نيازهاي مختلف اين تعداد گردشگر باشند.
در اين زمينه با يک فعال بخش خصوصي و مدرس دانشگاه گفتگو کرديم و نظر وي را در اين باره جويا شديم.
دکتر «محمدرضا جباري» با سابقهاي بيستساله در حوزه گردشگري يکي از فعالان اين بخش و مدرس دانشگاه است.
وي کارشناس زبان انگليسي، کارشناس ارشد مديريت بازرگاني و دکتري مديريت جهانگردي و مهماننوازي(Hospital and tourism management) است و دوره حرفهاي مديريت هتلداري را با همکاري سازمان جهاني گردشگري در انگلستان گذرانده است.
اين استاد برجسته دانشگاه مديريت آژانس هواپيمايي، هتلداري ، سازمان سياحتي بنياد مستضعفان، مديريت هتلها و مراکز اقامتي وزارت کشور را نيز در کارنامه خود دارد.
وي که از 2 سال پيش تاکنون نيز مديريت يکي از هتلهاي 5 ستاره کشور را در دست دارد دعوت خبرگزاري « ميراث آريا » را به گرمي پذيرفت و در مصاحبه اي مفصل و اختصاصي به پرسشهاي خبرنگاران ما پاسخ داد .
«محمدرضا جباري» در گفتگو با ميراث آريا(chtn) اظهار داشت: گردشگران صرفاً از يک هتل 5 ستاره استفاده نميکنند و تنوع زيادي در خدمات اقامتي کشور وجود دارد.
وي تصريح کرد: فکر نميکنم درصد اشغال هتلهاي ما بيشتر از 50 درصد باشد يعني ما 40 تا 50 درصد ديگر ظرفيت خالي داريم که ميتوانيم از اين ظرفيت خالي استفاده کنيم . من فکر ميکنم در اين زمينه مشکلي نداريم و ظرفيتهاي فعلي اقامتي کشور آمادگي ورود هفت ونيم ميليون گردشگر خارجي را دارد ، چون گردشگران صرفاً از يک هتل 5 ستاره استفاده نميکنند. ما تنوع خيلي زيادي در خدمات اقامتي داريم که البته فعال کردن اين امکانات خودش به يک شيوه مديريتي خوب نياز دارد که بتواند ضريب خالي هتلهاي کشور را پر کند.
اين مدرس دانشگاه بيان داشت: رسانه، بستر توسعه گردشگري است و هر چه اين بستر قويتر باشد، توسعه گردشگري سرعت بيشتري خواهد داشت.
متن کامل اين مصاحبه را به زودي در بخش « گفتگوي ويژه » ميراث آريا خواهيد خواند .
انتهای پیام/