«ميگوئل آنخل آلوا» رئيس بازاريابي گوگل در مکزيک گفت: اين سامانه به منظور باز کردن پنجرهاي جديد از تاريخچه مکزيک به روي جهان و تشويق گردشگران براي بازديد ميداني از محوطههاي تاريخي اين کشور و رونق گردشگري فرهنگي در مکزيک راهاندازي شده است.
گفتني است در اين پروژه که با همکاري موسسه مردمشناسي و تاريخ مکزيک صورت گرفته است، تمام تصاوير به وسيله دوربينهايي که روي سه چرخه نصب شدهاند برداشته و به بخش «استريت ويو» گوگل ارسال ميشود.
به گزارش ميراث آريا، اين پروژه حدود 2 سال پيش آغاز شده و تاکنون 30 محوطه تاريخي در اين سامانه به نمايش درآمده است و انتظار ميرود تا پايان امسال اين مناطق به 80 مورد افزايش يابد.
به گفته مقامات موسسه مردمشناسي و تاريخ مکزيک، تمام 189 محوطه تاريخي اين سرزمين مشمول اين پروژه خواهند بود.
ب/109
انتهای پیام/