وجود نشانها، تابلوها و علامتهاي مختلف در خيابانها، رستورانها و ديگر اماکن عمومي برلين که عدم علاقه مردم به گردشگران را فرياد ميزنند، سبب شده است درآمد 10 ميليارد يورويي اين شهر از صنعت گردشگري چندان به چشم نيايد.
«ديويد شوستر» يک فعال برليني در حوزه گردشگري ميگويد: شهروندان برليني معتقدند گردشگران در جشنهاي شبانه و در خيابانها به سر وصدا ميپردازند که اين کار موجب خشم آنها ميشود. هرچند اين رفتارها توسط برلينيها هم صورت ميگيرد اما آنها خود را براي اين کار محق ميدانند.
گفتني است عصبانيت مردم تنها به اين دست از گردشگران مربوط نميشود بلکه مسافراني که براي شرکت در همايشها به اين شهر ميآيند نيز مورد خشم مردماند. براي مثال ميتوان به تخريب يک هتل سبز در برلين اشاره کرد که تنها به بهانه کساد کردن بازار ديگر هتلها در آتش خشم برلينيها سوخت.
به گزارش ميراث آريا، برخي از کارشناسان معتقدند تجربه کوتاهمدت اين شهر در جذب گردشگر يکي از عوامل اصلي بروز اين رويدادهاست. شهرهايي همچون پاريس و لندن صدها سال است به جذب گردشگر ميپردازند اما شهر برلين تنها 20 سال است وارد اين عرصه شده و ورود حجمي گسترده از گردشگر به آن از تحمل مردم اين شهر خارج است.
ب/109
انتهای پیام/