میراث فرهنگی نیازمند زبان رسانه‌ای مستقل و خاص است

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در جمع مسئولین و مدیران روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی نیازمند زبان رسانه‌ای مستقل برای ارائه اخبار است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیدمحمد بهشتی صبح امروز در دومین روز از گردهمایی مدیران و مسئولین روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، روابط عمومی‌ها نقطه مرکزی در فرآیند ارتباط با افکار عمومی و آگاهی بخشی جامعه دانست و افزود: ممکن است دستگاه‌های بسیاری باشند که نیازمند ارتباط با افکار عمومی نباشند، اما سازمان میراث فرهنگی نیازمند تعامل با عموم مردم است.

وی ادامه داد: توجه به افکار عمومی در سازمان میراث فرهنگی یکی از ابزارهای کار است، امروز در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ ابزاری به اندازه آگاهی افکار عمومی در حفاظت از آثار تاریخی تاثیرگذار نیست.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، با اشاره به نقش مهم روابط عمومی‌ها در همراه کردن افکار عمومی برای حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی تصریح کرد: اخبار و اطلاعاتی که روابط عمومی ها به مردم ارائه می دهند باید دارای شرایط خاصی باشد، ارائه اخبار غیر حرفه‌ای و ناکارآمد مشغولیت‌ها و دغدغه‌های بیشتری را برای روابط عمومی های دستگاه ها به دنبال خواهد داشت.

بهشتی در ادامه ایجاد یک زبان خاص و مستقل برای حوزه میراث فرهنگی را لازمه ارائه اخبار این بخش دانست و اضافه کرد: زبان رسانه‌ای مستقل و خاصی که برای حوزه میراث فرهنگی کاربرد داشته باشد چندین سال قبل رواج پیدا کرد اما به گذشت زمان و تغییراتی که بروز کرد این مساله به فراموشی سپرده شد.

وی در پایان گفت: روابط عمومی‌ها در قبال رسانه‌ها و رهبری آنها مسئولیت خطیری دارند چراکه رسانه‌ها در ارتباط مستقیم با افکار عمومی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1392110820