ایجاد فضا برای  مشارکت مردم در سه حوزه سازمان میراث فرهنگی

رئیس مرکز روابط عمومی با اشاره به اینکه روابط عمومی در دوره جدید مدیریت سازمان میراث فرهنگی، جایگاه اصلی خود را بازیافته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی با هویت مردم در ارتباط است باید فضای لازم برای مداخله و مشارکت مردم در صیانت از میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی فراهم شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امین عارف‌نیا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی در آخرین روز از گردهمایی مدیران و مسئولان روابط عمومی این سازمان گفت: در دوره جدید مدیریت سازمان میراث فرهنگی، ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های روابط عمومی مورد تاکید بوده است.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان با اشاره به تلاش رئیس سازمان، معاونین و مسئولان میراث فرهنگی بر افزایش ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های روابط عمومی، افزود: ارتقای روابط عمومی‌ها می‌تواند در انعکاس مطلوب فعالیت‌های سازمان، ارتباط با افکار عمومی و فعال کردن افکار عمومی نسبت به میراث فرهنگی نقش موثری داشته باشد.

عارف‌نیاتاکید کرد: روابط عمومی پویا موجب تحرک سازمان می‌شود و به همین نسبت کم تحرکی روابط عمومی هر مجموعه عدم تحرک و خمودگی را به دنبال خواهد داشت، با توجه به تاکید و توجه تمامی مسئولین سازمان میراث فرهنگی به روابط عمومی به زودی اثرات مثبت این تحول کیفی در فعالیت‌های این بخش نمایان خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی با اشاره به اینکه روابط عمومی در دوره جدید مدیریت سازمان میراث فرهنگی، جایگاه اصلی خود را بازیافته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی با هویت مردم در ارتباط است باید فضای لازم برای مداخله و مشارکت مردم در صیانت از میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی فراهم شود.

عارف‌نیا همراهی مردم را در پیشبرد اهداف سازمان میراث فرهنگی موثر دانست و یادآور شد: روابط عمومی‌ها باید در جلب نظر و حضور فعال مردم در موضوعات مرتبط با سازمان میراث فرهنگی تلاش کنند.

وی در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته طی چندماه اخیر در روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: تحول اداری و بازنگری در وظایف روابط عمومی ها یکی از اقدامات در این حوزه بود، مسائل و مشکلات ساختاری بسیاری در ساختار تشکیلاتی این مجموعه وجود داشت که با تشکیل جلسه‌های متعدد و انجام مطالعات تطبیقی، متن مدونی برای شرح وظایف روابط عمومی‌ها تدوین شد.

عارف‌نیا تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در سازمان میراث فرهنگی را از دیگر اقدامات روابط عمومی سازمان دانست و گفت: این شورا با حضور چهره‌های برتر و خبره مطبوعات به منظور بررسی راهبردهای خبری و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی تشکیل می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی از مسئولان و مدیران روابط عمومی استانها خواست با تشکیل شورای اطلاع رسانی در مراکز استانی، از فعالان رسانه‌ای علاقه‌مند به میراث فرهنگی برای پیشبرد امور بهره بگیرند.

وی ادامه داد: ارتباط دوسویه با رسانه‌ها و تعامل مناسب با مطبوعات اثرات مثبت و سازنده‌ای برای سازمان میراث فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

عارف‌نیا با اشاره به ساماندهی وضعیت تبلیغات، انتشارات، آموزش و اطلاع رسانی در روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، تصریح کرد: تقویم رویدادهای فرهنگی در روابط عمومی سازمان تدوین شده است که پس از بررسی های دقیق‌تر و جمع‌بندی نظرات این تقویم در اختیار مسئولان و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز روابط عمومی در ادامه از تشکیل کارگروه امور نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های سازمان خبر داد و افزود: این کارگروه امور برنامه‌ریزی و بررسی حضور سازمان در جشنواره ها و نمایشگاه‌ها را بر عهده دارد.

وی مسئولان و مدیران روابط عمومی استان ها را به مشارکت و همکاری با آموزش و پرورش تشویق کرد و اظهار داشت: شورای برنامه ریزی کودک و نوجوان در سازمان میراث فرهنگی به منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی برنامه‌هایی متناسب با این گروه از مخاطبان تشکیل شده است.

عارف‌نیا ادامه داد: روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی طی چندماه گذشته ساماندهی پورتال و سیستم پیامک را در دستور کار داشته که اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.

وی با تاکید بر انجام وظایف و امور محوله حوزه روابط عمومی در ستاد هماهنگی خدمات سفر، اظهار داشت: نوروز امسال مردم فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی را به خوبی حس خواهند کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی توجه به صنایع دستی را از جمله مسائل مهم دانست و ادامه داد: حوزه صنایع دستی طی سالهای گذشته مغفول مانده و باید برای حضور فعال این بخش در فضای رسانه‌ای اقدامات اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 139211098