استاد دانشگاه تهران معتقد است که باید بسته های سفر به مقاصد جدید تهیه و به مردم معرفی شود تا توزیع سفر صورت گیرد.
به گزارش واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، دکتر محمد تقی رهنمایی، استاد دانشگاه تهران با بیان این مطلب گفت:مردم باید نسبت به مقاصد جدید گردشگری در ایران شناخت پیدا کنند.برای نمونه در تعطیلات نوروز آنها چند مقصد خاص یعنی شمال، اصفهان، شیراز و مشهد را می شناسند و راهی این مقاصد می شوند. این گردشگران رنج ترافیک، شلوغی مقصد و کیفیت پایین خدمات به دلیل تعداد زیاد مسافران را می پذیرند و در نهایت به جای آنکه به آرامش برسند و در تعطیلات استراحت کنند دچار تنش و اضطراب می شوند اما اگر مقاصد جدید سفر را بشناسند به طور حتم از سفر خود بیشتر لذت خواهند برد.
او در ادامه اضافه کرد:وقتی بسته های سفر به مقاصد جدید تعریف می شود باید علاوه بر اطلاع رسانی به مردم ، جوامع محلی را نیز برای پذیرایی از مسافران آموزش داد و آماده کرد.  درست نیست که مقصد جدید معرفی شود اما زیرساخت ها آماده نباشند.باید از واحدهای کوچک اقامتی، خانه های روستایی و پانسیون های تمیز و کوچک شروع کرد و جامعه محلی را به خدمت رسانی به مسافر تشویق کرد تا این تصور که تنها می توان به مسافر میوه و مواد غذایی فروخت، از بین برود.
این کارشناس گردشگری با بیان اینکه ایران به دلیل قرار گرفتن در عرض جغرافیایی 15 درجه دارای طبیعتی چهار فصل است و تنوع آب و هوایی مطلوب دارد، گفت:در کشوری که طبیعتی کم نظیر دارد، امکان انتخاب مقصد سفر گسترده تر می شود.
رهنمایی همچنین ایران را کشوری تاریخی، یادمانی و باستانی معرفی کرد که در همه شهرها و روستاهای آن جذابیت های فرهنگی وجود دارد. او در ادامه افزود:حتی در زمینه گردشگری زیارتی و مذهبی نیز ایران غیر از قم و مشهد جاذبه های مذهبی زیادی وجود دارد و در جای جای کشورمان زیارتگاه های بزرگ و کوچک متعددی وجود دارد.همچنین از ادیان مختلف نیز جاذبه های گردشگری زیادی در ایران باقی مانده است.
استاد دانشگاه تهران تاکید کرد که علاوه بر این جاذبه ها ایران کشوری با تنوع فرهنگی و قومی زیاد است، مردمانی مهربان و مهمان نواز که شناخت آنها برای ایجاد همدلی و دوستی بین ایرانیان موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر 139301166