5هزار متر از عرصه ثبت‌جهانی پل لشکر شوشتر رفع تصرف شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: پس از شکایت میراث فرهنگی در محاکم قضایی عرصه ثبت جهانی پل لشکر شوشتر از صبح امروز رفع تصرف شده است.
\n
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، افشین حیدری گفت: سازه‌های آبی تاریخی شوشتر دارای 13 اثر است که در یونسکو به ثبت رسیده و یکی از این آثار پل بند لشکر است که بخشی از عرصه آن توسط فردی از سال‌ها قبل تصرف شده است که میراث فرهنگی برای رفع تصرف وی در محاکم قضایی اعلام دعوی کرده است.

وی افزود: بیش از 5 هزار متر از عرصه ثبت جهانی به صورت عدوانی تصرف شده بود که این تصرفات همگی با حکم حمیسیون ماده 100 شهرداری شوشتر تخریب شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این تصرفات 13 باب مغازه، 100 متر فضای کارگاهی و 2 سوله بزرگ وجود داشت که این فضاها همگی تخریب و به عرصه ثبت جهانی اضافه شده است.

 حیدری خاطر نشان کرد: پرونده اعلام دعوی به نتیجه رسیده است و در مرحله تجدید‌نظرخواهی نیز رای به سود میراث فرهنگی صادر شد و به این دلیل از صبح امروز میراث فرهنگی و شهرداری برای رفع تصرف اقدام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود پل بند لشکر دارای 12 دهنه بوده است که یکی از این دهنه‌ها توسط این متصرف مسدود شده و عرصه پل را تصرف عدوانی کرده است و به این دلیل احتمالا با تخریب بنای ساخته شده در عرصه پل لشکر یک دهانه به دهانه‌های این پل تاریخی افزوده می‌شود.

حیدری خاطر نشان کرد: بر اساس پژوهش‌های موجود در عرصه تصرف شده دو الی سه آسیتب آبی وجود داشته است که توسط این متصرف تخریب شده‌اند که باید برای پیدا کردن بقایای آنها در این محل پیکاوی و کاوش شود.

وی تاکید کرد: همه ساختمان‌ها، سوله‌ها، مغازه‌ها و ... در این محوطه تخریب خواهند شد و به متصرف در این زمینه مدت زمان محدودی زمان داده‌اند و پس از این زمان با وی به صورت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 139302089

برچسب‌ها