بازاریابی درحوزه گردشگری از وظایف بخش خصوصی است

رئیس انجمن تور گردانان ایران درهمایش گردشگری معاصر با اشاره به مطلب فوق گفت : وظیفه دولت در صنعت گردشگری بازار سازی است و وظیفه بخش خصوص بازاریابی است و رکن سوم توسعه این صنعت بازار داری و حفظ بازار موجود است که بخش خصوصی با ارائه کیفی خدمات و بخش دولتی با نظارت کامل در این مقوله تاثیر گذار می باشند.

پور فرج با اشاره به اینکه هم اکنون شرایط برای حضور گردشگران خارجی در ایران فراهم شده است گفت :امسال شرایط حضور در 14 نمایشگاه بین المللی رابرای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فراهم آورده ایم که دفاتر و آژانس های فارس نیز باید با اعلام آمادگی محصولات و بسته های جدید خود را برای حضور درنمایشگاه بویژه در حوزه های طبیعت گردی و اکوتوریسم آماده ;کنند.

رئیس انجمن تور گردانان ایران از تشکیل کمیته اکوتوریسم در این انجمن خبرداد و گفت: از بخش دولتی در سطح ملی و در استان های گردشگر پذیر از جمله فارس – اصفهان ، یزد می خواهیم تا از برگزاری سمینارها در فصل های بهار و پائییز که   زمان ورود گردشگران است امتناع نمایند چون با کمبود فضاهای اقامتی مواجه می باشیم و بهترین فصل برای برگزاری همایش ها و سیمنارها درفصل هایی است که با رکود سفر مواجه می باشیم .

وی همچنین با گلایه از راهنمایی و رانندگی شیراز در خصوص جلوگیری از تردد اتوبوس های گردشگری در شیراز گفت : راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که به جای تردد اتوبوس های گردشگران در سطح شهر شیراز از  ون استفاده شود و این در حالی است که اطلاع دقیقی از تفاهم نامه ها باتور های خارجی نداشته و از آنجا که گردشگران قبل از ورود به کشور در خصوص تمام شرایط و حتی رنگ اتومبیل با آژانس ها تفاهم نامه های سنگین می بندند عملاً این راهکار قابل اجرا نخواهد بود . 

انتهای پیام/

کد خبر 139303105