به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری گیلان، نشست هم اندیشی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با برخی اعضای خانه مطبوعات برگزار شد.
رضا علیزاده در این نشست به اهمیت رسانه ها در تنویر افکار عمومی و شفاف سازی فعالیت دولتمردان اشاره کرد و افزود:غافل شدن از رسانه در دنیای مدرن امروز باعث شکست در امر بازاریابی خواهد شد.
وی اذعان داشت :به لحاظ اقلیمی ،گیلان دارای پتانسیلهای بالاییست که اصحاب رسانه می توانند با پرداختن به آن در معرفی استان و توانمندی های آن به خوبی عمل نمایند.
این مسوول ،صنایع دستی گیلان و سنتهای اصیل استان را منحصر بفرد خواند و تصریح کرد:باید مدیران همه دستگاهها به امر اطلاع رسانی در حوزه ی گردشگری و صنایع دستی اهتمام ورزند.
وی برای رفع بخشی از مشکلات نشریات پیشنهاد ایجاد ایستگاه مطبوعات در اقامتگاههای گردشگری و همچنین ایجاد شرکت تعاونی جهت ایجاد فضای سرمایه گذاری را مطرح کرد.
در ادامه نشست، یونس رنجکش سرپرست فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان به امر ترویج در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت:با همراهی ،همدلی و تضارب آرا در جمع می توانیم در راه توسعه ی استان گامهای موثری برداریم.
وی اظهار داشت:یکی از راههای برون رفت از رکود اقتصادی صنعت گردشگری است و رسانه های استان می توانند با فضاسازی مناسب در جهت نشان دادن کمبودها ،ارایه راهکار و همراه کردن افکار عمومی جامعه در راستای توسعه استان گامهای موثری بردارند.
ابراهیم بهمنی نایب رییس خانه مطبوعات نیز در ادامه ،ادامه عملکرد این اداره کل در یک سال اخیر را با توجه به چیدمان مدیریتی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان را مناسب ارزیابی کرد.
وی ارتباط مستمر ادارات با رسانه ها را گامی در راستای اعتلای استان دانست و خواستار همکاری بیشتر مدیران با اصحاب قلم و رسانه شد.
در پایان این نشست راهکارهای توسعه گردشگری،بازاریابی صنایع دستی گیلان و همچنین معرفی آیین های خطه گیلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/