واگذاری زمین رایگان به سرمایه گذاران  متقاضی ساخت هتل در لرستان

بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی لرستان، کسانی که بخواهند در زمینه ساخت هتل در استان سرمایه گذاری کنند زمین رایگان دریافت کرده و عوارض شهرداری ها  نیز برایشان صفر می شود.

به گزارش میراث آریا (chtn)؛همایش \"وحدت اسلامی، تجارت و توسعه لرستان\" روز شنبه 20 دی ماه با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در سالن بانک صادرات  شهر خرم آباد برگزار شد.

سلطانی فر در همایش \"وحدت اسلامی، تجارت و توسعه لرستان\" که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و تجار سرمایه گذاران مسلمان حضور داشتند، با اعلام این خبر گفت: ایران در زمینه نیروی انسانی متخصص رتبه اول را میان کشورهای اسلامی دارد.

سلطانی فر با اشاره به این که رویکرد دولت تدبیر و امید تعامل با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای مسلمان همسایه است،اظهار داشت:دروازه های سرمایه گذاری ایران به روی کشورهای مسلمان و همسایگان باز است .

وی در ادامه یادآور شد:  نیمی از گردشگران خارجی از شهرهای مذهبی  ایران بازدید می کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: بیمارستان رضوی درمشهد، بیمارستان نمازی در شیراز و چندین بیمارستان در تهران قطب گردشگری سلامت در ایران هستند.

وی در ادامه سخانش با تاکید برویژگی طبیعی، تاریخی، مذهبی، معنوی وگردشگری سلامت لرستان اظهار داشت:این استان5 هزار بنا و محوطه تاریخی دارد که 2 هزارو 500 موردآن ثبت ملی است.

سلطانی فر با اشاره به این که باید فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل های گردشگری استان لرستان را به سرمایه گذاران معرفی کرد، گفت: برنامه ویژه ای برای توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری لرستان داریم، بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی لرستان، کسانی که بخواهند در زمینه ساخت هتل در استان سرمایه گذاری کنند زمین رایگان دریافت کرده و عوارض شهرداری ها  نیز برایشان صفر می شود.

 وی  استفاده از تسهیلات مناسب و ارزان قیمت صندوق توسعه ملی را از دیگر برنامه های ویژه برای توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری لرستان اعلام کرد.

سلطانی فر تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همکاری لازم را با سرمایه گذاران خواهد داشت.

گفتنی است؛ همایش یکروزه  «وحدت اسلامی، تجارت و توسعه لرستان» به مناسبت هفته وحدت از سوی استانداری و همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان ؛ و با هدف معرفی توانمندی های استان و جذب سرمایه گذاری برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1393102021