سامانه آمار و اطلاعات تاسيسات گردشگري خراسان رضوي كه از شش ماه پيش فعاليت خود را آغاز كرده است، صبح امروز در مراسمي با حضور دكتر ولي تيموري مدير كل نظارت بر خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به طور رسمي در مشهد رونمايي شد.
به گزارش روابط عمومي دبيرخانه ستاد اجرايي خدمات سفر خراسان رضوي، در اين مراسم كه با حضور مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، جمعي از فعالان حوزه گردشگري، مديران اتحاديه هاي مرتبط و بازرسين و ناظران تاسيسات گردشگري استان در هتل خاتم مشهد برگزار شد، چگونگي نحوه ثبت آمار و اطلاعات مرتبط با تاسيسات گردشگري استان براي جمع حاضر تشريح و تبيين شد.
در اين سامانه كه از طريق سايت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي به آدرس razavi-chto.ir قابل دسترسي است، تعداد واحدهاي اقامتي، نرخ نامه ها ووضعيت پذيرش واحدها درج شده ضمن اينكه گردشگران و زائران مي توانند از طريق اين سامانه، نظارت، پيشنهادات، انتقادات و شكايات احتمالي خود از تاسيسات گردشگري را به اين اداره كل اعلام كنند.
دكتر تيموري مدير كل نظارت بر خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين مراسم و در سخناني با اشاره به اهميت صنعت گردشگري و رشد روز افزون اين صنعت در ايران و جهان گفت: آمارها نشان مي دهد حركت صنعت گردشگري در ايران حركت رو به جلو است.
وي به ظرفيت هاي استان خراسان رضوي و شهر مشهد در اين حوزه اشاره كرد و گفت: خوشبختانه اين استان از ظرفيت هاي بسيار بالايي در حوزه تاسيسات گردشگري و خدمات مرتبط با اين صنعت برخوردار است و شاهد كمترين تخلفات در اين حوزه در استان خراسان رضوي هستيم.
وي افزود: سياست ما در حوزه گردشگري تكميل و تجهيز فرآيندهاي موجود و نهادينه كردن و به روز كردن آن است.
تيموري گفت: يكي از موضوعات مهمي كه آن را دنبال مي كنيم مكانيزه كردن نظارت ها و برنامه ريزي براي نصب دستگاه هاي الكترونيك و سامانه هاي اينترنتي است.
مدير كل نظارت بر خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه صحبت هاي خود گفت: با توجه به اهميت خدمت رساني به گردشگران و نيز با عنايت به افزايش تعداد گردشگران داخلي و خارجي در كشور ضرورت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و نظارت بر ارائه خدمات به آنان افزايش يافته است.
وي ادامه داد: امروزه يك گردشگر به اجبار و از روي اكراه وارد يك مكان اقامتي نمي شود بلكه به دنبال يك مكان مناسب با ارائه خدمات شايسته است و به همين منظور فضاي صنعت گردشگري در حال حاضر يك فضاي رقابتي است.
وي اضافه كرد: حتي در حوزه گردشگري زيارت نيزشاهد يك فضاي رقابتي هستيم بنابراين نظارت بر ارائه خدمات به زائران و گردشگران بايد به صورت جدي دنبال شود.
تيموري در ادامه گفت: نظارت نبايد تنها به واحدهاي اقامتي با درجه ستاره بالا محدود شود بلكه يك واحد اقامتي با درجه ستاره پائين نيز بايد خدماتي را به مسافران خود ارائه كند كه اين خدمات از نظر بهداشت، سلامت و كيفيت رتبه مطلوبي داشته باشد.
وي در ادامه به موضوع افزايش نرخ برخي از واحدهاي اقامتي در تعطيلات نوروز اشاره كرد و گفت: به منظور جلوگيري از افزايش نرخ در اول بهمن ماه سال گذشته، نرخ نامه جديد براي يك بازه زماني يك ساله به واحدهاي اقامتي ابلاغ شد تا در تعطيلات نوروز واحدهاي اقامتي افزايش نرخ نداشته باشند.
انتهای پیام/