در ده روز نخست سفرهای نوروزی در خوزستان برای ایجاد رفاه بیشتر گردشگران، 37 موسسه گردشگری تذکر گرفتند.
به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان؛ افشین حیدری مدیر کل میراث فرهنگی این اداره کل با اعلام این خبر گفت: با موسساتی که استانداردهای خدمات گردشگری را نداشته باشند بدون هیچ مماشاتی برخورد میشود.وی افزود: رفاه گردشگران برای ما مسالهای جدی است و نباید گردشگران نوروزی کوچکترین خاطره بد یا سوءمدیریتی در سفر به خوزستان ببینند.
افشین حیدری گفت: در 12 روز گذشته از سفرهای نوروزی که 25 اسفند 93 تا 7 فروردین 94 را شامل میشود، شرکتهای خدمات مسافرتی 24 تذکر، رستورانهای سنتی و بینراهی 5 تذکر، هتلها سه تذکر و یک تذکر منجر به اخطار و همچنین مهمانپذیرها نیز 4 تذکر گرفتهاند.
وی تصریح کرد: مواردی چون افزایش قیمت خدمات تا دوبرابر، برخورد ناشایست با گردشگران، بیکیفیتی خدمات اقامتی و همچنین بیکیفیتی غذا و پذیرایی و نیز شکایات مردمی درباره هزینههای اضافی دریافتی و کیفیت خدمات، تا کنون به تذکر و اخطار منجر شده است.
حیدری تاکید کرد: گزارشهای بازرسان در ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان مبنایی است و همچنین شکایات مردمی هر روز در ستاد مورد بررسی قرار گرفته و در فاصله کوتاهی موسسات و تاسیسات متخلف بسته به نوع و دامنه تخلفشان تذکر و بعد اخطار میگیرند و یا در نهایت پلمپ میشوند.
گفتنی است، خوزستان در نوروز گذشته دومین استان گردشگرپذیر ایران بر پایه تعداد گردشگران بوده است و با تنوع اقلیمی از ارتفاعات برفگیر در شرق تا شنزارهای کویری در غرب استان، گردشگران هر حوزهای از بومگردی تا گردشگری آثار تاریخی خوزستان را مقصد سفر خود قرار میدهد.
انتهای پیام/