رونق اقتصادی با توسعه گردشگری داخلی

دومین نشست هم اندیشی منطقه ای توسعه گردشگری با عنوان « مقصد و مسیرهای تازه گردشگری » باحضورمرتضی رحمانی موحدمعاون گردشگری سازمان، مدیران ستادی، مدیران کل،معاونین گردشگری و نمایندگان تاسیسات گردشگری استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، زنجان و قزوین در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی قزوین؛مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: افزایش میزان ماندگاری و اقامت مسافران و گردشگران در کنار توسعه و رونق تاسیسات گردشگری از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است تا با معرفی و شناسایی جاذبه های گردشگری استانهای هم جوار و ایجاد بسته های اقامتی 2 تا 5 روزه متناسب با وقت و برنامه ریزی مخاطبین در مسیرهای این استان ها، بتوانیم زمینه های سفری خوش و پربار را برای مسافران و گردشگران ورودی فراهم کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های شهری و بومی در کنار هم برای اجرای بهتر تورهای گردشگری افزود: در تدوین تورهای یک روزه ویژه گردشگری باید تلفیقی از بوم گردی، طبیعت گردی و استفاده از فضاهای مناسب روستاها در کنار جاذبه های شهری مد نظر گرفته شود تا با بهره گیری از پتانسیل های گردشگری موجود در روستاها و سرمایه گذاری مناسب از میزان مهاجرت روستاییان به شهرها کاسته شود تا از این طریق توسعه پایدارگردشگری در این مناطق صورت پذیرد.
معاون گردشگری سازمان با اشاره به جاذبه های مختلف تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی کشورمان ابراز داشت:  سرزمین ایران دارای تنوع اقلیمی متفاوت سرشار از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی است که می تواند در طول سال مورد بهره برداری قرار گیرد که روش استفاده، بازاریابی و معرفی و عرضه این ظرفیت ها به گردشگران از موضوعات مهم اجرای طرح مقصد و مسیرهای تازه گردشگری به شمار می رود .
وی با تاکید بر رابطه و تعامل دو جامعه میهمان و میزبان در حوزه گردشگری اظهار داشت: آداب و رسوم و فرهنگ‌های متنوع و زیبایی در نقاط مختلف ایران وجود دارد که با تعریف محورهای مختلف آن و تعامل فرهنگی در حوزه گردشگری می توان شاهد رونق اقتصادی و ایجاد فضای کسب و کار و اشتغالزایی در مقاصد گردشگری کشور بود.
معاون گردشگری سازمان تصریح کرد: طرح تدوین بسته تورهای یک روزه در مرحله نخست برای معرفی بخشی از جاذبه‌های گردشگری کشور در پنج استان همجوار از جمله استان‌های اصفهان، فارس، یزد، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد که ترکیبی از ظرفیت‌های تاریخی کشور و در همسایگی هم هستند آغاز و در گام بعدی شش استان همجوار منطقه یک (آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، گیلان ، اردبیل ، زنجان و قزوین ) نیز برای اجرای این طرح پیش بینی شده‌اند تا با استفاده از تلفیق ظرفیت های تاریخی و طبیعی این مناطق انرژی مضاعفی را به بخش معرفی مسیرها و بسته های جدید سفر انتقال داد. زمانی که جاذبه های گردشگری این مناطق همجوار در خدمت هم قرار گیرند بسته کاملی از تورهای تفریحی منطقه ای را ایجاد نموده که باعث رونق و توسعه مسیرهای هوایی، زمینی و ریلی می شوند.
معاون گردشگری سازمان در پایان تصریح کرد: امیدواریم با تعامل و همگرایی جمع حاضر و تبادل نظرات کارشناسی بتوانیم زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری در داخل کشور را فراهم و با پیگیری استان میزبان و متولی ظرف مدت زمان معینی به خروجی مطلوب برای چاپ و انتشار دست یابیم . 
شایان ذکر است، در ادامه این نشست یک روزه مدیران کل، معاونان و نمایندگان نهادهای صنفی تأسیسات گردشگری استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و قزوین به بحث و تبادل نظر در خصوص ظرفیت‌های گردشگری استان‌های خود پرداختند.








انتهای پیام/

کد خبر 139405244