مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در راستای حفظ و نشر مواریث معنوی و آئین های مذهبی استان گلستان، مراسم عزاداری سرپاسینه شهر مزرعه علی آباد کتول، که در مراسم های عزاداری سرور و سالار شهیدان اجرا می شود، ثبت ملی می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی این اداره کل در مراسم عزاداری مزرعه کتول در علی آباد کتول اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم سازمان میراث فرهنگی گلستان این است که بتواند مراسم ها و آئین های مذهبی استان را به ثبت برساند.
وی افزود: با توجه به قدمت دیرینه ای که مراسم سرپاسینه شهر مزرعه علی آباد کتول با قدمت 230 ساله دارد خوشبختانه شرایط را فراهم کردیم که بتوانیم این مراسم معنوی را در استان گلستان به ثبت برسانیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان ظرفیت های زیادی را در حوزه برگزاری مراسمات و آئین های مذهبی دارد که انشاالله در قدم های بعدی به ثبت موارد دیگری از این قبیل پرداخت.
کریمی اذعان داشت: ثبت مراسم مذهبی و عزاداری عاشورای حسینی شهر رامیان و مراسمات دیگری که در سطح استان داریم در برنامه های آتی سازمان گردشگری گلستان است که در دستور کار قرار گرفته است.
گفتنی است، در همین راستا با برگزاری مراسم ویژه عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) در حسینیه صابری مزرعه کتول، مقدمات جهت ثبت این میراث معنوی فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 139408045