سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد در خراسان رضوي از آغاز ساماندهي قلعه تاریخی روستای بزنجرد با مشارکت دهیاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، \"حمید رضا محمودی قوژدی\" افزود:  هدف از این عملیات حفاظت اضطراری، حفظ وضع موجود اثر به منظور مطالعه اجمالی و بررسی اسناد ، آسیب‌شناسی اولیه، مهار آسیب‌های اصلی و رفع فوری خطر تا اول فصل بارندگی است.

وی اظهار کرد: اقداماتی نظیر دوخت و دوز ترکها ، پر نمودن حفره های ایجاد شده حاصل از نفوذ نزولات جوی  ، شیب بندی بام و در نهایت اجرای اندود خارجی کاه گل جهت محافظت و هدایت آبهای سطحی انجام می شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلیل آباد گفت:  قلعه تاریخی روستای بزنجرد در طی سالیان متمادی در معرض عوامل مخل خارجی اقلیمی قرار است و  همین امر باعث بروز آسیب های ساختاری بر پیکره آن شده است . در سال های اخیر  به علت  نفوذ رطوبت به بطن بنا  ، ساختار اثر دچارضعف سازه ای و در نهایت قسمتس از آن ریزش کرده  است . به همین منظور جهت جلوگیری از تخریب بیشتر و حفظ اثر اقدم به حفاظت اضطراری قلعه با همکاری و مشارکت دهیاری روستا شد.
وي خاطر نشان كرد: روستای بزنجرد در 5 کیلومتری جنوب شهر خلیل آباد واقع شده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 139408303