لزوم تسریع ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری اصفهان

استاندار اصفهان گفت: زیر ساختهای گردشگری استان اصفهان باید هر چه سریعتر ساماندهی شود. 
  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی  پایگاههای ثبت جهانی میراث فرهنگی استان اصفهان \"رسول زرگر پور\" در جلسه انجمن های میراث فرهنگی استان اصفهان در استانداری اصفهان افزود: بناهای تاریخی ثبت جهانی پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر هستند که باید زیرساختهای آن ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در مسجد جامع اصفهان صورت گرفته، افزود: مهمترین معضل مسجد جامع اصفهان نابسامانی ورودی مسجد و سرویس های بهداشتی آن است، که باید با مشارکت شهرداری ،میراث فرهنگی و اوقاف ساماندهی شود.

وی اظهار داشت: مسجد جامع اصفهان دایره المعارف معماری است ،که می تواند آموزشگاه خوبی جهت معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی برای دانش آموزان باشد .

استاندار اصفهان اهمیت معرفی و شناخت بناهای تاریخی را از سن کودکی و نوجوانی دانست و افزود:آموزش و پرورش با تشکیل شورای دانش آموزی در جهت ، بازدید ، معرفی و شناخت بناهای ارزشمند که به ثبت جهانی رسیده است ، اقدام کند.
\"فریدون اله یاری\" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز ساماندهی سرویس های بهداشتی میدان امام و مسجد جامع را از اولویت های  این اداره کل ذکرکرد و افزود : سرویس های بهداشتی میدان امام جوابگوی حجم گردشگران داخلی و خارجی  در این مجموعه نیست.

وی اظهار داشت: اقدامات  زیر ساختی از جمله جانمایی در خصوص ساماندهی سرویس های بهداشتی میدان امام با مشارکت شهرداری صورت گرفته  است .

\"محمد حسین جعفری \"مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان  نیزدر خصوص ساماندهی جلوخان مسجدجامع اصفهان گفت: در خصوص ساماندهی جلوخان مسجد جامع کار مشارکتی با میراث فرهنگی آغاز شده و قرار است، محوطه ای در جلوخان مسجد در حدود 7/1 هکتار آزادی سازی شود ،که این اقدام در دستور کار قرار گرفت .
وی مدت اجرای ساماندهی جلوخان مسجد جامع را در طی دو سال اعلام کرد و افزود : این پروژه تا پایان سال 95 به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی ، با اجرای این طرح مسجد جامع و بازار بزرگ جنب مسجد در کنار میدان جلوخان که هم اکنون در دستور کار و اجرا است، قرارخواهد گرفت .

جعفری اعتبار اجرای میدان جلوخان را چهار میلیارد ریال ذکرکرد.

\"حجت الاسلام صادقی\" مدیرکل اوقاف و امورخیریه اصفهان نیز در این جلسه به اهمیت حفظ بناهای تاریخی اشاره کرد و افزود: بناهای تاریخی هویت ما هستند و باید در خصوص اجرای هرگونه عملیاتی در محوطه ی مسجد که اکثرا مغازه می باشند و وقف مسجد است از این ارگان استعلام شود.

در این جلسه با توجه به اهمیت احداث سرویس های بهداشتی درمجموعه میدان امام محل پیشنهادی جهت احداث سرویس بهداشتی  تصویب و مقرر گردید، هر چه سریعتر شهرداری و سازمان نوسازی و بهسازی با همکاری میراث فرهنگی اقدامات لازم را صورت دهند.

همچنین تعیین محل سرویس بهداشتی خارج از مسجد جامع اصفهان نیز  در دستورکار قرار گرفت و مقرر شد ،در جلسه ای میراث فرهنگی و اوقاف با همکاری یکدیگر در این خصوص هرچه سریعتر اقدام کنند.

در این جلسه همچنین در خصوص کلانتری مستقر در سر در قیصریه مذاکره و مقرر گردید،  در جلسه ای با نیروی انتظامی و استانداری هر چه سریعتر نسبت به آزاد سازی آن اقدام و محل دیگری جهت کلانتری پیشنهاد  شود.



انتهای پیام/

کد خبر 1394092419