رئیس کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از احیا و مرمت بافت‌های فرهنگی-تاریخی، گفت: ما در این طرح تلاش داشته ایم به نحوی کار را پیش ببریم که حفظ و نگهداری آثار و اماکن تاریخی، یک ارزش تلقی شود و در کنار آن نیز بتوان مزیت و انتفاع اقتصادی ایجاد کرد.

عفر قادری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی، طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت های فرهنگی-تاریخی را طرحی خواند که در مورد آن میان دستگاه های ذی ربط، اجماع نسبی وجود دارد و افزود: طرح یاد شده با همراهی و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی و اعضای کمیسیون تخصصی مجلس تدوین شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه حمایت از احیاء و مرمت بافت های فرهنگی و تاریخی به عنوان یک طرح به صحن علنی مجلس آورده شده و به همین دلیل نمی تواند بار مالی را به دولت تحمیل کند اما با این وجود تلاش داشته ایم تا همه موارد را برای اجرایی شدن هرچه بهتر این طرح مد نظر قرار دهیم و در کنار جنبه های تنبیهی، موارد تشویقی را نیز درباره حفظ ونگهداری بناهای تاریخی مورد توجه قرار داده ایم.

رئیس کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از احیا و مرمت بافت‌های فرهنگی-تاریخی با بیان اینکه کلیات طرح یاد شده به تأیید مرکز پژوهش های مجلس نیز رسیده است، تصریح کرد: در شرایطی که در برنامه ششم توسعه جایگاه مناسبی برای سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفته نشده است، این طرح می تواند بخش عمده ای از محدودیت ها و مشکلات موجود را به نفع مردم و دلسوزان میراث فرهنگی مرتفع سازد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: ما در این طرح تلاش داشته ایم به نحوی کار را پیش ببریم که حفظ و نگهداری آثار و اماکن تاریخی، یک ارزش تلقی شود و در کنار آن نیز بتواند مزیت و انتفاع اقتصادی ایجاد شود.

قادری در پایان افزود: در طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت های فرهنگی-تاریخی ما به دنبال آن هستیم که افراد از ثبت آثار و بناهایی که تحت تملک دارند گریزان نباشند و بدانند اگر بنا یا آثاری که در مالکیت دارند ثبت شود، برای آن ها انتفاع در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 139410095