مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ضمن ابراز رضایت از عملکرد روابط عمومی این دستگاه، گفت: روابط عمومی توانسته در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان موفق و موثر عمل کند.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی این اداره کل،  ابراهیم کریمی در ششمین همایش روابط عمومی‌های استان گلستان که در گرگان برگزار شد، گفت: در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری روابط عمومی از نقش با اهمیتی برخوردار است و ما با یک روابط عمومی خوب می‌توانیم مردم را از عملکرد خود آگاه سازیم.
وی درادامه وظایف سه گانه روابط عمومی رابرشمرد و افزود: اطلاع برافکارعمومی و سنجش وارزیابی آن، ارشاد و هدایت مدیران درباره اعمال روش هایی که باافکارعمومی آنچنان که هست برخورد کنند و به کاربردن وسایل ارتباطی برای نفوذ درافکار مردم از جمله وظایفی است که روابط عمومی ها برعهده دارند.
کریمی همچنین 6 مهارت اصلی را درروابط عمومی موفق ، ارتباط انسانی ، رضایت شغلی، قدرت ونشاط، خوش زبانی و فصاحت درگفتار، نفوذپذیری به انتقادات و تمایل یه کسب اطلاعات وقرار گرفتن درجریان امور عنوان کرد .
ایشان درادامه تصریح کرد: ما از طریق روابط عمومی خود اهمیت و ضرورت گردشگری را در ذهن مردم جا انداختیم، حساسیت مسئولان استان و کشور را برانداختیم، رضایتمندی مردم ازدستگاه را افزایش دادیم و اطلاعات سفر را به روز در اختیار مردم قرار دادیم.
وی در ادامه گفت: ما از طریق روابط عمومی مشارکت مردم را در سرمایه گذاری افزایش دادیم، جایگاه اجتماعی هنرمندان صنایع دستی را افزایش دادیم، نقاط ضعف خود را شناختیم و برای رفع آن اقدام کردیم.
کریمی همچنین یادآور شد: راه اندازی شبکه تلگرام ویژه مدیران شهرستان ها و ویژه معاونین و مشاورین اداره کل، معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی درشبکه اجتماعی لنزور و راه اندازی سرویس ویدئو و سرویس عکس به منظور انتشار جاذبه های گردشگری به مردم ازجمله اقدامات این اداره کل درسایت اداره کل وشبکه های اجتماعی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از به روزرسانی پورتال اطلاع رسانی این سازمان خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا علاوه بر زبان انگلیسی زبان روسی را هم به پورتال خود اضافه کنیم.
کریمی افزود: در هفت ماه گذشته روزانه بین هزار تا دو هزار نفر بازدید کننده داشتیم و مجموعا حدود ۲۰۰ هزارنفر از سایت ما بازدید داشته‌اند و این نشان می‌دهد سایت اداره کل میراث فرهنگی توانسته وظیفه خود را در شناسایی مکان‌ها گردشگری به خوبی انجام دهد.
وی با بیان اینکه هر چه جوامع مدنی‌تر باشد رشد روابط عمومی بهتر انجام می‌شود، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با مدیران آن مجموعه مشخص می‌شود و هرچه مدیران از روابط عمومی‌ها کار بزرگتری بخواهند نتایج بزرگتری هم مشاهده می‌کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی تالار گفتمان پورتال میراث فرهنگی خبرداد و تصریح کرد: جاذبه های گردشگری استان را به تفکیک شهرستان برای شناساندن جاذبه های گردشگری در اینستاگرام قرار داده ایم.
کریمی از چاپ ویژه نامه نگارستان در سال جاری خبر داد و افزود: تصمیم داریم این ویژه نامه را به سراسر کشور ارسال کنیم.
وی درپایان خاطر نشان کرد: راه اندازی شورای روابط عمومی و کارگروه روابط عمومی و همچنین رابط روابط عمومی درمعاونت های اداره کل و ادارات شهرستانی از دیگر اقدامات مطلوب دراین حوزه می باشد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1395030528