مراتب ثبت مجموعه درختان چنار کهنسال روستای تیل‌بن به استاندار مازندران ابلاغ شد

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای مراتب ثبت میراث طبیعی مجموعه درختان چنار کهنسال روستای تیل بن را به استاندار مازندران ابلاغ کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث آریا، در متن نامه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، که امروز 15 فروردین به استاندار مازندران ارسال شد، آمده است:

«در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور مصوب دی 1382 و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم 1384 به شماره 26975/ت 32915 هـ، هیئت وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، «مجموعه درختان چنار کهنسال روستای تیل‌بن» واقع در استان مازندران، شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان چهاردانگه، روستای تیل‌بن پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 354 مورخ 95/9/24 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این سازمان خواهد بود هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید.»

انتهای پیام/

کد خبر 139601152

برچسب‌ها